Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Ännu en ny dag

Av Corina - 18 december 2012 08:58

Ja så blev det ännu en ny dag att ta tag i.

Arbetsdag, 12 - 21 är det.

Har ont i halsen men ingen feber, samma som igår. Har köpt hem Can Jang och började ta igår.

Får se om jag hinner stoppa eländet. Har verkligen ingen lust att ligga nerbäddad till jul !

Jobbade kort kväll igår och kvällen avlöpte lugnt och sansat måste jag säga. Hoppas på en liknande kväll i kväll.


   


Inga nya trevliga vinterbilder har jag heller utan det får bli bilder från förra vintern istället. Denna bilden har jag förstorat och den hänger här i köket.


Maken fick julklapp igår. En snöslunga. Eftersom det inte riktigt frusit på ordentligt fungerar den väl inte riktigt optimalt men det skulle ju bli kallare så.......  


Nu snöar det igen dessutom. Ser ut att bli en snörik vinter i alla fall. Kan tycka att det borde räcka nu men vädret styr man ju tyvärr inte. Så det är bara att gilla läget.


 


Ännu en bild från förra vintern som jag gillar skarpt !


Är det fler än jag som är lite barnsliga och gillar paket ? Paket är rätt kul, eller hur ?

Numera får man ju sällan speciellt många paket men man kan inte förneka att nog är det allt spännande med de paket som man får ? Det prasslet innan man får upp paketet och ser vad det innehåller..........


 


Ytterligare en favoritbild från förra vintern. Nog ser ni väl isbjörnen som ligger på rygg ?


Ha nu en fortsatt härlig tisdag.

Vi ses !

 
 
Ingen bild

Margit

18 december 2012 10:33

Ja det är lätrae med snöslungan om det är ködgrder och LÄTT snö. I söndags var det + grader här och snöat ca 1 dm under natten..Så lLasse och grannen Bengt fick slita med snöslungan..mycket lättare att köra vid många köldgrader...
Kram!!!

 
Spanaren

Spanaren

18 december 2012 11:39

En toppenbild min dam!
Gillar också din sista bild helskarpt.
Du så snäll tomte din man har :-)
Jag med vill åtminstone ha ett paket och då får det vara hur billigt som helst ... fast det läste du själv på min blogg nyss *ler*
Din förstorade bild är bara så bra och jag njuter och jag njuter av ditt foto ... tack/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

18 december 2012 12:38

Fina bilder som alltid
Hoppas att din dag på jobbet blir bra
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
annechristines/bustanten

annechristines/bustanten

18 december 2012 20:42

Fina bilder du har corina.Visst är det lite spännande med paket. Man blir ju som barn på julafton.
Må så gott och ha det bra från mig. Kram

http://annechristines.bloggo.nu

 
mariafoto

mariafoto

19 december 2012 13:14

julen är en underbar tid. Allt är så vitt och vackert. julpynt och belysning. Man blir som barn på nytt, helfestligt! Jasså du har också åkt på förkylning :( Lite whisky kanske på fredag i kureringssyfte får ordning på det :) Försöker mig på att sova bort min förkylning, får se hur det lyckas... Kramar till dig.. förresten jag får inte till Gästboken på hemsidan- ngr tips?!

http://mariaselberg.se

 
mariafoto

mariafoto

19 december 2012 13:45

det är så jag har gjort, men den säger bara att "sidan kan inte hittas" när jag sen trycker på länken på hemsidan. Om jag däremot klistrar in den så i internetfältet så fungerar det.. Får prova igen när jag kommer hem och se om det bara var något tillfälligt tjall på tråden. Kramar

http://mariaselberg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards