Corinas Blogg

Alla inlägg den 16 december 2012

Av Corina - 16 december 2012 15:55

Denna dagen har liksom alla andra dagar försvunnit i ett litet nafs kan man väl säga.

Runt tiosnåret begav vi oss av mot Strycksele för besök hos min mamma.

Var lite orolig över hur väglaget skulle vara men det visade sig att det inte alls var någon fara.

Fin vit vinterväg hela vägen.


 


Stannade väl inte så hemskt länge hos mamma. Men vi drack kaffe och åt glass och jag klippte håret åt henne som jag lovat göra redan innan andra svängen till sjukhuset.

Planerade julaftonen nu också vilket jag liksom inte vågat riktigt. Nu blir det förmiddag med lunch uppe hos mamma. Blir bäst så då hon inte riktigt orkar komma till oss.

Men hon var på bra humör och såg bara pigg ut. Lite smolk dock att hennes favorit bland flickorna i hemtjänsten inte får komma till henne före den 20/12 på grund av mammas behandling av sin struma.

Hon är nämligen gravid och får inte utsättas för strålningen som mamma behandlas med för struman.

Så idag var det tydligen någon hon inte riktigt gillar som jobbade, får hoppas hon inte är allt för grinig mot henne trotts allt ! För oj vad hemtjänsten är guld värd !


 


Nu närmar sig kvällen igen och en ledig helg har passerat. Blev ju lite kortare på grund av övertiden jag gjorde på fredag kväll. Men jag börjar inte förrän kl 16 imorgon och det känns väldans bra i alla fall.

Sedan vi kom hem har jag hunnit färga dotterns hår. Hon ville ha det aningen ljusare. Gick bra och lite ljusare blev det i alla fall. Får väl göra ett nytt försök om ett tag igen. Första gången är man ju lite osäker på vad man ska välja för färg, får nog ta en ljusare variant nästan gång trotts allt. Och så får jag nog köpa två förpackningar dessutom eftersom tösen har en enorm kalufs !


Nu ska det bli middag här också vad det lider. Blir rester från gårdagens middag, typ tacos eftersom det blev ganska mycket över. För en gångs skull hör jag inga protester från dottern ;)


Nu får ni ha en bra fortsättning på söndagen.

Vi ses ! 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards