Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 15 december 2012

Inställt fredagsmys blev det

Av Corina - 15 december 2012 07:31

Bilden är från förra vintern.


Jo det blev ju lite annars än vad jag planerat för fredagskvällen. Istället för att åka hem kl 16 blev det att stanna kvar på jobbet till kl 21. Satt extravak från kl 16 till kl 21. Så jag jobbade från kl 8 till kl 21 igår med 60 minuters rast.

Lite lätt luddig i skallen efter det passet kan jag ju säga ;) Men vad gör man när det inte finns vikarier att uppbringa ? Ibland måste man ju ställa upp !

Nu är jag i alla fall ledig lördag och söndag och halva måndagen.

Idag måste jag ner och handla eftersom kylskåpet ekar väldigt. Har inte haft tid att handla ordentligt på ett tag nu.

Mamma är nu hemma i sin lägenhet igen. Maken såg till att hon kom sig hem igår. Imorgon måste jag själv besöka henne för att klippa hennes hår och leverera en ny julstjärna till fönstret. Så även denna helgen är således räddad ;)


 


Nu får ni ha en fortsatt härlig lördag !

Vi ses ! 

 
 
Spanaren

Spanaren

15 december 2012 10:41

Bra att du åker till din mamma idag för i natt ska vädret blir ännu sämre.

Kör försiktigt!

Vi ska vara inne om vi inte måste ut, så står det och sägs i våra lokala nyheter. Oväder väntas in i morgon. Men det blåser redan och snöar ymningt men värre ska det bli.

Lite mera klirr i kassan fast du känner dig tom i bollen efter jobbo och oro och annat ansvar.

Du måste tänka på dig själv också!
Så försök med att vila mellan varven/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

15 december 2012 13:22

Var tvungen att kolla vad jag skrivit....och jag skrev ju att resan till mamma blir imorgon söndag ;) Idag stod det matinköp på listan......snöar hos mig med och oavsett måste jag upp till mamma imorgon så inget val. Kram !

 
annechristines/bustanten

annechristines/bustanten

15 december 2012 17:32

Vad fint att du fixar julstjärna till din mamma. Jobbigt att jobba ett långt skift. Man blir ju rätt så tömd på energi.
Här snöar det och blåser. Mysigt inne men inte det bästa att vara utomhus.
Ha en jättefin helg från mig bustanten. Kram

http://annechristines.bloggo.nu

 
Ruth

Ruth

15 december 2012 22:56

Vilken långkörare det blev på jobben för dig, det är ett drygt pass. En mycket seg dator har jag nu, vädret spelar roll bara -3* då är det dålig teckning här. Hoppas du får en fin söndag.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards