Corinas Blogg

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Corina - 12 december 2012 19:35


Har snöat hela dagen idag så det har kommit lite snö faktiskt. Men trotts detta inga större problem att komma sig hem idag. Visserligen inte plogat ordentligt på mindre vägar men ingen katastrof trotts allt.

Arbetsdagen har avlöpt bra. Halva dagen har jag suttit på Apt och teamträff så jag är väl mest trött i rumpan denna dagen :)

Om dessa träffar gav något ? Mja det är väl tveksamt trotts allt men dom är obligatoriska trotts allt.


Innan jag åkte hem var jag tvungen att tanka bilen och handla kattmat. Gissa om Sixten var aningen sur imorse när det enbart fanns torrfoder ? Fick mina ilskna blickar ska ni veta ! Men nu ikväll fick han sitt andra foder i alla fall att verkade ganska så nöjd igen :)


Vet fortfarande inte hur det blir imorgon, om mamma ska ha körning hem till Strycksele. Men hon hör väl av sig får jag hoppas. Jag kan inte serva henne denna gången då jag jobbar och inte kan ta ledigt heller eftersom vi har personalbrist redan som det är på grund av sjukdom ! Folk hostar och snörvlar lite överallt just nu.

Hoppas jag ska slippa (ta i trä). Dessutom har vinterkräksjukan också börjat fast hos oss har den inte börjat och jag hoppas verkligen avdelningen slipper detta elände !


Så ska hon köras hem måste maken försöka hinna den biten och dessutom ska han bevista öppet hus på Tavelsjö skola också eftersom Alma spelar teater imorgon. Mycket viktigt att någon av oss är där då !

Den där stressen gör sig påmind varje dag nu innan jullovet ! Alltid så vansinnigt mycket och med en sjuk mamma blir det ju en avsevärd massa extra dessutom.

Vi får se hur det blir, kanske kan mamma få hjälp att ta sig till oss i alla fall och så får hon ligga över och maken kör henne vidare på fredag förmiddag då det finns mera tid.   


Det har varit en del fina fotodagar som jag inte kunnat utnyttja och det känns aningen surt får jag ju säga.

Var så vackert ute när det var svinkallt. Då hade jag önskat att jag kunnat vara ute och fotografera. Men jag får hoppas på fler sådana dagar under denna vinter.


Så har Alma varit och fotat munnen och fått göra avtryck för att få tandställning. Tog en timme tydligen. Jag var ju inte med utan det var maken som skötte detta under gårdagen. Nästa besök hos tandläkaren blir i Januari 2013. Då får hon tandställningen antar jag. Hon klarade detta galant även om om tyckte det smakade väldigt illa den där smeten som dom använder.


 


Så tar vi bilden på lilla Ulla igen då ;) Oj vad vi längtar hela familjen tills vi kan hämta hem denna tösen !


Ha nu en trevlig fortsättning på kvällen så ses vi en annan dag !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards