Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Söndag och semesterdag

Av Corina - 9 december 2012 18:47

Fick bli en semesterdag denna söndagen. Hellre det än ett byte då det kan slå lite olyckligt när man ska jobba tillbaka dagen.

Har varit full huggning denna semestersöndag.

Först upp till mamma på sjukhuset. Hon verkade i alla fall må betydligt bättre. Kan nog bli hemgång för henne imorgon. Och då blir det ännu en stressig dag kan jag tala om ! För morgondagen är också synnerligen uppbokad kan jag säga. Nåja, vi får väl se.

Sedan ner till stan. Lite spring i ett antal butiker för att hitta en svart skjorta till Alma.

Lyckades till slut hitta en väldigt snygg sak för 150 kr. Billigt och bra.

Så en korv till Alma innan vi lämnade av henne på Studion för genrepet innan uppvisningen.

Sedan hade vi att vänta från kl 13 till kl 14.30 då föreställningen skulle starta. Maken och jag passade på att äta en lunch på stan så väntan blev inte alls så lång.

Uppvisningen var bara helt underbar ! Oj vad duktiga dansare vi fick se. Och Almas grupp var bäst (lite partisk är man nog). Inga trevliga bilder från dansen. Har inget tillräckligt ljusstarkt objektiv. Blev bara skit hur jag än bar mig åt.

En bild blev dock ganska läcker trotts att den är egentligen misslyckad ;)


 


Lite spökdansare bjuder jag på i alla fall. Nästa investering får allt bli ett ljusstarkare objektiv !!!


Sedan till sista uppdraget för denna dagen innan vi kunde åka hem. Titta på kattungar som planerat.


   


Detta är hela kullen. Tre underbart söta småttingar, eller hur ?

Cirka fyra veckor gamla och med ganska mycket spring i benen hade dom allt.


 


Så får jag då presentera familjens nya medlem. Hon ska heta Ulla har dottern bestämt.

Efter nyåret kan vi hämta hem denna lilla underbara tös ! Å vad det ska bli roligt !


Imorgon är det sålunda en ny dag att ta tag i.

Fullspäckad dag den också som vanligt, dock ledig från jobbet.

Återkommer imorgon om jag nu hinner vill säga.


Önskar er alla en fortsatt trevlig 2:a advent !


Vi ses !

 
 
Ingrid

Ingrid

9 december 2012 20:16

Det är minsann bråda tider nu och julen närmar sig med stormsteg.
Hoppas nu att din mamma får komma hem igen och slipper ligga på sjukhuset längre.
Ha det så gott och tack för din rader hos mig!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ruth

Ruth

9 december 2012 22:01

Du är som en Duracel kanin, en hit och en dit, alltid i frten och mycket hinner du med. Ja det var f art och fläng på bilden från dansen, det ser ut som spöken hehe. Söta kattungar, roligt med ett nytt litet djur att se framemot Ulla är så söt. Kul för mamma att få komma hem, håller tummarna att det fungerar nu med rätt medecin.
Hoppas ni fick en fin 2:a Advent.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

10 december 2012 06:28

Så skönt att din mamma mår bättre igen
En mycket söt liten Ulla, då har ni något riktigt mysigt att vänta på.
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

10 december 2012 07:54

Så läcker dansbild ... wow.
Är Sixten kastrerad när det kommer hem en sådan söt Ulla *ler*
Smått i huset ... så kul ... hoppas att du hinner ut med granen *ler*
Att ha en som är sjuk eller äldre i släkten det tar på sanna mina ord även om man älskar dem av hela sitt hjärta.
Hoppas att din mamma får må bra nu och få bli ompysslad av sin hemtjänst med mera så att du kan koppla av lite/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

10 december 2012 08:52

Ja Sixten är kastrerad ;)

 
Spanaren

Spanaren

10 december 2012 14:29

Bra ... ett problem mindre i framtiden/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards