Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 7 december 2012

Snö

Av Corina - 7 december 2012 08:51

Det snöar hos mig idag och blåser också. Men endast -6 grader.

Morgonen är sig lik här hemma. Upp med barnen så dom kommer sig till skolan.

Under tiden hinner man dricka kaffe och surfa runt lite på datorn.

När barnen är iväg så duschar jag så nu är jag fräsch som en nyponros igen dock aningen långhårig.

Borde beställa klippning till efter helgen idag.


   


Idag är det fredag igen. Mina två lediga dagar har försvunnit lika snabbt som en avlöning.

Men vardagsrummet blev i alla fall städat under gårdagen. Så länge det nu varar.

Idag är det med andra ord arbetsdag. Kort sådan med start kl 16 och slut kl 21. Och imorgon har jag ett sånt där skitpass, 7 - 12 och ledig fyra timmar sedan 16 - 21. Jag avskyr dessa skitpass ! Dels för att man jobbar exakt när det är som tyngst plus att jag får vara borta från kl 6 till omkring kl 21.30 ! Måste vara någon idiot som uppfann dessa pass ! Och lika idiotiskt att inte kunna få bort dom.

Det är skrämmande att det fortfarande existerar dessa pass efter alla diskutioner ! Skrämmande att det inte ska kunna satsas så man slipper dräpa sig på jobbet.

Men som sagt, vårdyrket är ett kvinnoyrke med låg status och den biten verkar hopplöst att få bort !


 


Innan arbetet kommer det inte att hända så värst mycket här hemma. Känns som om jag ska ta det lugnt innan jobbet denna kvällen och stundande arbetslördag.

Semester dock på söndag och ledig dag på måndag så det känns possitivt trotts allt. 

Hinner göra saker medan jag skriver inlägget också ;)

Har hjälpt maken med spotify också.....att använda dotterns med andra ord :)

Så har jag beställt klippning tills på måndag ! Oj vad jag längtar tills måndag !

Nu tror jag det blir mera kaffe sedan kanske läsa lite i boken jag började med igår, Keplers "Sandmannen" som från första ordet verkar lika bra som övriga böcker av Kepler.


Ha nu en härlig fredag !


Vi ses !


    

 
 
Spanaren

Spanaren

7 december 2012 13:56

Vackra rosbilder och helst den understa bilden.
Blåser snålt här med + småsnöar och är 12-13 minuagrader.
Var rädd om dig och du har söndag och måndag att se fram emot/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
annechristines/bustanten

annechristines/bustanten

8 december 2012 09:17

Det är härligt att gå till frissan. Man känner sig så snygg när man kommer ut efter att frissan fått fixat lite.
Jag önskar dig en trevlig och fin helg corina.
Kram från mig bustanten!

http://annechristines.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards