Corinas Blogg

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Corina - 5 december 2012 08:15


God Morgon världen !

Så var det onsdag igen då. Ledig dag från jobbet.

Idag blir det en sån där dag när jag inte får vara hemma (som vanligt).

Förmiddagen ägnas åt att handla lite och besöka mamma på sjukhuset. Hoppas det ska fungera så jag kan använda motorvärmare eftersom det är rätt kallt idag.

Sedan  blir det att åka hem och fixa middag innan det är dags för nästa sväng ner till Umeå. Alma har sin sista dansträning innan uppvisningen på söndag.

Maken styckar älg denna dag så ikväll finns det kött att packa dessutom. Så inte blir man då sysslolös.

Att sedan hemmet lämnas åt sitt öde är en helt annan historia. Vi får leva med att det är väldigt stökigt här hemma och just nu även väldigt dammigt !

Kanske hinner jag ta tag i ett och varje under torsdag istället. Hoppas på att få tillbringa den lediga dagen här hemma (ta i trä).


 


Igår kväll var jag och åt julbord på Scandic Syd i Umeå på bekostnad av kommunen (mitt arbete).

Nog var det väl smakligt men har aldrig riktigt förstått vitsen med dessa julbord. Skulle fungera minst lika bra med en väl avvägd jultallrik i mina ögon.

Men trevligt i alla fall var det. Svinkallt när jag åkte hem. Trodde aldrig det skulle bli varmt i bilen   .

Men till slut blev det ju varmt trotts allt.........


 


Natten har varit skaplig. Vaknat ett antal gånger som vanligt och varit upp men det är jag ju van vid.

Så ska inte klaga fast nog känner jag mig aningen seg.

Men det blir säkert bra bara jag kommer mig igång med dagens vedermödor. Nu väntar jag på att bilen ska bli varm innan jag kan åka ner första svängen.


Önskar er alla en fortsatt härlig Onsdag !

Vi ses.  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards