Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Lördag morgon

Av Corina - 24 november 2012 08:44

Vaknade kvart över sju idag. Ledig är jag. Vet inte ännu vad det blir av denna dagen.

Ute är det grått som det mest varit den senaste tiden.

Fast igår var det en ganska fin dag. Kunde inte riktigt njuta av den eftersom jag hastade runt hela dagen från det ena till det andra.

På vägen upp till Strycksele igår fanns hur många möjligheter som helst till väldigt härliga naturfoton.

Ganska typiskt när man dels inte hinner och dels inte har kameran med sig !

Men nu är mamma hemma i sin lägenhet igen tillsammans med ytterligare nya mediciner som ska hålla hennes struma i ordning. Framöver ska hon ner för behandling med Jod också. Enligt uppgift får hon då taxi med ledsagare om hon begär det. Hoppas på det !


Blev ganska stressigt igår men hann det mesta. Däremot blev det lite fuskmiddag för mig och barnen igår kväll. Pizza framför TV:n fick barnen. Jag åt min pizza och drack vin framför datorn. Inte alls nyttigt, jag vet !


 


Idag blir det gamla bilder, från den försvunna sommaren. Nog ser det härligt ut, eller hur ?


Man är väl ganska konstig......jag har ju haft det ganska hektiskt ett tag nu. Mina lediga dagar har ägnats åt min mamma på sjukhuset. Nu när hon åter är hemma är det liksom en konstig kännsla. Man vet liksom inte vad man ska företa sig ! Man blir liksom bara sittande och stirra framför sig.

Fast jag känner i kroppen att det varit stressigt. Min mage är inte alls snäll och mina eksem har så sakta börjat blomma upp på underbenen igen. Det kliar och jag måste smörja och stålsätta mig för att inte klia upp riktiga sår just nu. Med andra ord är det bara att plocka fram kortisonsalvan ett tag igen.


 


Nåja, det är väl dags att ta tag i denna dagen också som fortfarande är ett oskrivet blad i min almanacka.

Dottern ska vara med på musikcafe ikväll så det blir väl kvällens syssla. Redan strax efter kl 15 ska hon vara på plats. Ska bli roligt att lyssna eftersom hon ska sjunga ;)


Ha nu en härlig lördag !

Vi ses !  

 
 
Spanaren

Spanaren

24 november 2012 09:47

Ditt sista foto är bara så ljuvligt ;.)
Mitt eksem blev bättre när jag fick bukt med min födoämnesallergi + lugn och ro omkring mig. Det var många år sedan jag använde de starkaste salvorna. Så nog förstår jag att du blir påverkard av det som händer och sker kring dig. Försök med att bara vila nu och gör bara saker som ger dig energi/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
mariafoto

mariafoto

24 november 2012 15:44

Tack för trevligt sällskap i gårkväll. Hälsa Alma Lycka till i kväll från mig. kramar

http://www.mariafoto.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

24 november 2012 22:21

Varma sommarfoton, kan nästan känna värmen i vindarna, höra fågelsången och doften av nyslaget hö.
Hoppas din mamma tackar ja till taxi och ledsagare när det blir läkarbesök, tror du behöver lite avlastning ett tag.
Fusk middag är tillåtet lite då och då, gott att den möjligheten finns somliga dagar, onyttigt nääädå om det inte blir flera gånger i veckan och gott är det.
Önskar dig en fin söndag.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards