Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Fredag

Av Corina - 9 november 2012 09:32

Fredag igen, helg igen !


 


Jobbar lite kortare helg än vanligt, enbart fredag och lördag !


Om jag sov bra förra natten så straffade det sig verkligen för denna natten har jag då inte sovit speciellt bra.

Först och främst var det banne mig omöjligt att somna. Och måste ju ha somnat ändå men har vaknat flera gånger under natten !

Vaknade 06.20 igen och känner mig aningen luddig just nu. En himla tur att man är ledig fram till kl 16 denna dagen.


 


Kulturväven i Umeå.....ja vad ska man säga ?

Ett kulturhus låter ju väldans bra, eller hur. Men vad räknar kommunen som kultur kan man undra.

Ett kvinnohistoriskt museum, jodå det är väl kanske inte helt fel tänkt.

Men dans, vad räknas det till då ?

Och varför säger man en sak och gör en helt annan ?

Balettakademien skulle få nya lokaler i kulturhuset och det jublades eftersom deras nuvarande lokaler är i uruselt skick ! Och då med betoning på urusel faktiskt.

Nu fick man inga lokaler i det fina nya kulturhuset !

Helt plötsligt sparkades fötterna undan på en gigatiskt stor verksamhet i Umeå !

Nu kommer då kommunen med att jodå, dom ska få vara kvar i sina lokaler och det ska renoveras.

So far so good om jag säger så. Nu kan man således planera verksamheten igen.

MEN säger jag, vad menar kommunen med att renovera ?

Blir det att "putsa det som syns" på ytan tro ?

Jag tror på renoveringen när jag ser resultatet med egna ögon kan jag säga.

För kan kommunen kovända en gång torde dom kunna göra det fler gånger ! Och jag har fått lära mig att inte lite på vad kommunen lovar, så är det !

Allt för kulturhuvudstadsåret är kommunens slogan numera. Allt ska vara såååå fiiint så inför 2014.


   


Nåja, den som lever får se men visst har man rätt att ifrågasätta tycker jag i alla fall.


Sedan skulle det vara på sin plats att kommunens ledande politiker borde få praktisera inom socialtjänsten.

Inte bara komma på något kort besök utan rent jobba enligt vårt schema och med vår bemanning under mer än en dag !   

Jag undrar om någon skulle orka med detta egentligen ?

Jag ställer hejhjärtat upp som handledare till den politiker som vågar anta denna utmaning i ska vi säga åtminstone minst 14 dagar !


Ha nu en fortsatt härlig fredag mina vänner.

Vi ses !  

 
 
Spanaren

Spanaren

9 november 2012 11:34

Var in och kollade om inlägg i går men ser att det finns både ett idag och ett i går. Underbart vackra tulpanbilder!

Du drack väl inte kaffe eftet sex (kockan 6 så klart ... vad trodde ni)? Det bidrar till din eventuella vakenhet.

Ha en trevlig kväll/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

9 november 2012 11:58

Nä drack inte kaffe efter kl 18.....fast det brukar inte spela någon roll om jag dricker kaffe efter kl 18.
Har börjat bli van att sova dåligt tätt som oftast ;) Ingen ide att stressa upp sig för då blir det bara värre. Kram !

 
kristina

kristina

9 november 2012 15:56

Det är inte lätt att sova inte. Jag blir avundssjuk på dom som hela natten utan att behöva gå upp och kissa.
Ha det gott och go kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

9 november 2012 17:23

Vilken vacker headbild, känslan av att gå in mot isen finns där.

och klart att man får ifrågasätta, den förmånen har vi av att bo i Sverige.

Ha en fin helg !

http://carri.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

9 november 2012 19:04

Så vacker header du har gjort. Du är bra duktig Corina!

Ha en trevlig fredagskväll!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ruth

Ruth

9 november 2012 20:27

Jobbigt när man har svårt att somna, inte är det fullmåne heller så mångubben går fri denna gången. Kultur kan vara mycket, men oftast blir man förvånad över vad som prioriteras.
Ja man kan alltid ha åsikter om mångt och mycket.
Hoppas du får en fin helg.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
annechristines/bustanten

annechristines/bustanten

9 november 2012 22:42

Skönt med en kortare helg.
Tittar in och önskar dig en trevlig helg!
Kram från bustanten.

http://annechristines.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards