Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

Måndag

Av Corina - 1 oktober 2012 10:36

Jepp så var det måndag igen. Ny dag, ny vecka och dessutom även ny månad !


 


Och vad gör man en måndag då, som dessutom är ledig ?

Jag tvättar :) Har ju arbetat helgen så det är lite tvätt som vanligt. Och den torra tvätten från förra svängen ska ju vikas också och läggas bort.


Ute är det gråväder denna första dag i oktober. Det regnar inte men omgivningen är inbäddad i ett vitt luddigt omslag som är ganska fuktigt.....kallas dimma tror jag !

En stund på morgonen var det skapligt klart ute....passade på att kasta mig ut med kameran. Bara utanför tomten. 

Det är vackert såhär på hösten. Extra vackert med en blank sjö också. Fridfullt !


 


Dottern har varit till fjälls under helgen tillsammans med grannarna. Lite avis kanske jag är, mest för fotochanserna där uppe. Alla vackra vyer. Fast å andra sidan, man hittar skapliga vyer även här runt knuten, eller hur ?


               


Vad ska man hitta på mera en sån här dag ?

Egentligen borde det kanske räcka med tvätten och lite småplock kan man ju tycka. 

Och det blir nog så också.

Maken har ett besök på NUS idag. Får se vad det blir av det besöket.


         


Funderar på att plocka fram stickningen. Sticka lite pulsvärmare.

Flera av boendena på avdelningen där jag jobbar skulle må bra av att få såna.

Har gett bort två par pulsvärmare redan som blev väldigt uppskattade kan jag tala om ! Så kul att kunna glädja med väldigt enkla medel.


Nu snart lunchdags för min del. Ska se om jag hittar något spännande.

Så väntar jag på lite paket också, ett från Ellos med skor till barnen och ett från Halens med en crosstriner och en annan trevlig grej som bästa grannen Maria ska få ta del av också ;) Säger inte vad för då blir det ju ingen överaskning !


Nu får ni ha en fortsatt bra 1:a Oktober. Vi ses !

 
 
Spanaren

Spanaren

1 oktober 2012 11:17

Underbara foton och det blir så vackert med spegelbildglansen.
Du bär väl broschet på ditt jobb?
Hoppas att det går bra med att sälja dem eller ligger allt på lut pga. för mycket av allt *ler* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

1 oktober 2012 12:45

Vackra höstfoton och fina foton i det förra inlägget. Jag har inte fotat några höstfenomen, det ser likadant ut över allt snart, så jag kan inte överraska så mycket med sådana foton hehe.
Ha en bra arbetsvecka och förövrigt.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

1 oktober 2012 17:29

Så underbart vackra bilder!
Hösten kan verkligen vara vacker.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Anna Sevo

Anna Sevo

2 oktober 2012 08:57

Hej och kul att du klickat hem en crosstrainer från oss hoppas du blir nöjd med ditt köp :-) Trevlig tisdag på dig önskar Anna från Halens

http://www.halens.se

 
mariafoto

mariafoto

3 oktober 2012 12:19

Ser att min kommentar har försvunnit, kanske glömde skicka?! Hur som helst.. Fina foton, och visst har vi härliga färger hemma också, inte bara i fjällen. Nu blir jag lite nyfiken.. Längtar till fredag. kramar till dig

http://mariaselberg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards