Corinas Blogg

Alla inlägg den 29 september 2012

Av Corina - 29 september 2012 08:08


 Fullmåne - kanske därför jag sovit som en kratta inatt ?

Eller beror det på jobbet igår kväll ?


Ja inte vet jag men jag vet i alla fall att när man är två på kvällen får det inte bli något extra för då spricker hela tidsschemat för kvällen. Just som skedde igår med andra ord !

Behöver man byta ett par extra bajsblöjor ställs hela tidschemat på sin spets ! Så lite behövs det faktiskt.

Då får man dåligt samvete när någon larmar och bara vill prata en stund.....man har helt enkelt inte tid till att samtala !

Sjukt -  jovisst men så ser det ut idag !

Man har dragit in så ordentligt på personalsidan inom socialtjänsten så man har inte tid att sitta ner och umgås med de boenden som verkligen vill att man umgås !

Man går ständigt med dåligt samvete för att man inte hinner det som i mina ögon är viktigast - att verkligen se de boende och sitta ner och bara prata en stund !

Men dagens politiker skiter fullständigt i detta tydligen ! Det som är viktigast är att allt ska bli så billigt som möjligt ! Sedan spelar det ingen roll hur man bär sig åt bara allt ser bra ut när saker och ting granskas.

Umeå Socialtjänst ska vara bäst i Sverige 2015 - jag tror jag skrattar mig fördärvad för hur i hela friden ska det gå till ? 



       


Nåja, idag är en ny dag således. Och så tar man nya tag. Jobbet ska göras och våra boende behöver omsorg !


 


Min kropp känns lite stel på morgonen. Men det brukar lösa sig under dagen.

Efter ett par varv på avdelning brukar man vara uppmjukad. Idag startar dagen kl 12 och slutar kl 21.



Nu får ni ha en bra lördag.......jag laddar om för en ny arbetsdag !


Vi ses !

  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards