Corinas Blogg

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Corina - 4 september 2012 11:45

     


Jag vet att min blogg mest har varit ett gnällområde den senaste tiden. Det står jag för !

Det mesta handlar om mitt arbete och det kan ju tyckas att jag verkar otrivas där jag arbetar.

Nu är det så att jag trivs bra på jobbet, med det jag gör och med de jag arbetar med !

Men det har varit turbulent den senaste tiden och det är fortfarande väldigt rörigt och detta tär

på tålamodet och orken !

Scheman som konstant ifrågasätts och orimliga krav hela tiden och en stress som inte kan

beskrivas utan måste upplevas !

Nu är förhoppningen att detta ska ordna sig med tiden, vi är på hyfsat god väg i alla fall.

Men emellanåt känns det som om man utnyttjas utan att få något tillbaka, så är det.

Sedan har jag väl kanske varit och är i en svacka just nu också. Vet inte varför men det mesta

tar emot just nu. Jobbar på att återkomma till mitt vanliga jag igen vilket kan ta sin tid !

Under en tid funderade jag verkligen på att byta arbete......men vad finns att få för en mentalskötare

på snart 50 år ? Inte så värst mycket kan jag upplysa om ;)


 


Nåja, nog om detta !

Idag tog jag tag i mig själv i alla fall. Tejpade fötterna och påklädde dessa i mina nya joggingskor. Allt för att slippa skavsår som jag annars alltid får av nya skor.

Packade fotoväskan och dammade av mina gåstavar. Och när barnen åkt till skolan gick jag ut i spenaten.


     


Styrde kosan till mitt egent lilla meditationsställe. Gick i maklig takt och försökte verkligen njuta av det vackra höstvädret som vi har idag. Och vet ni, det var så vansinnigt härligt !

Stannade till ibland och bara stod stilla och tittade. Livet liksom fick återvända av sig själv eller hur jag nu ska uttrycka mig.

Fotade såklart lite också. Och jo det blev några hyfsade i alla fall.


 


Höstfärgerna har väl inte hunnit dyka upp ännu. Lite tidigt för det men det var rätt vackert i alla fall.

Satt en lång stund nere vid sjön och bara fanns till och lyssnade till alla ljuden ute i naturen plus vägen såklart som man hör också.


 


Och när jag suttit och filosoferat en stund tog jag fotoväskan och stavarna och vandrade hemåt igen. Och kände mig betydligt bättre till mods !

Väl hemma igen satte jag mig en stund i lugn och ro innan jag tog mig en behövlig dusch.

Nu mår jag bara fint igen och har varit och handlat inför middagen. Dottern frågade efter Lax nu på morgonen så det blir Lax till middag idag, potatis till och en god sallad också.

Och ikväll blir det att bevista Almas fotbollsträning, var ett tag sedan nu. Har jobbat när hon tränat den senaste tiden.


     

 


Älgjakten har startat men maken jagar inte de första dagarn som tidigare. Detta året kommer han enbart att jaga helgerna med start nu till helgen. Då får vi hoppas på att frysen får påfyllning inför den kommande vintern.


Ha nu en fortsatt härlig tisdag. Vi ses !


 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards