Corinas Blogg

Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av Corina - 31 augusti 2012 18:35

Så var det då fredag igen. Hoppar och dansar väl inte eftersom jag har jobbarhelg med tidiga mornar hela helgen och som kronan på verket delad tur på söndag. Å vad jag avskyr dessa delade turer, det är en rent kriminellt idiotisk tur att arbeta. Skulle förbjudas ! Men som sagt, man slipper ju anställa folk när man måste arbeta dessa omänskliga dagar ! Jag åker hemifrån kl 06 på morgonen och kommer hem tidigast kl 22.30   . Finns ingen ekonomi i att sitta och köra hem för fyra lediga timmar.


Idag har jag varvat mitt arbete med att sitta med på antällningsintervjuer. Tre stycken till antalet för att vara exakt. Två nattjobb har vi lediga på avdelningen nämligen, en fast tjänst och ett vikariat som troligen kommer att bli en fast tjänst så småningom. Det var ganska intressant att träffa dessa tre som sökte jobbena måste jag säga. Med mig hade jag även hon som arbetar natt på avdelningen, vi har ju enbart en ordinarie för närvarande.  Det slutliga beslutet tillkännages under nästa vecka. Och jag är en erfarenhet rikare kan man ju kanske också säga. Inte lätt uppgift det där med att anställa det säger jag då !



Annars så vräker regnet ner här hos oss sedan större delen av dagen. Inget promenadväder om man säger så. Och nu är det då kväll igen. Sonen spelar Xbox, ska snart se till att han tar med sig den maskinen och flyttar upp på övervåningen.

Avbrott i bloggandet blev de.....telefon från Ö-vik, faster Margit, 87 år gammal ringde och ville höra hur det var. Alltid trevligt när hon ringer !



Ett gammal PSP-alster. Man får ta till lite gammalt när man inget nytt har att visa. Alltid är det någon som inte sett.



En gammal favoritbild får avsluta för denna gången. Ha en fortsatt bra fredag kväll. Vi ses !     

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards