Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

Söndag

Av Corina - 22 juli 2012 13:19

Och så har min första semestervecka passerat. Och inte har vädret varit snällt alla dagar kan jag väl säga men jag klagar inte. Jag har det bra ändå trotts det lite kyliga sommarvädret. Just nu regnar det dessutom här.



Lite bilder typ lekstuga. Ganska roligt faktiskt ;) Speciellt när vädret inte inbjuder till några utomhusaktiviteter.


   


Idag blev det att börja dagen med kaffe som vanligt. Sedan gav jag mig på vardagsrummet tillsammans med gubben. Ut med stora mattan och fram med det rytande monstret och dammtrasan !

Bort med blommorna ur fönstren och plocka bort alla torkade blad från blommorna. Sedan en ordentlig rotblöta innan dom fick komma tillbaka till sina platser igen.

Ett försök att få ordning på en massa drällande kablar också. Och till sist in med en annan matta och torka av golvet. Jepp och helt plötsligt hade vi ett något renare vardagsrum !

Sedan har jag tvättat lite men så vips tog den där orken slut ;) Dags att inse att man har semester då !

Och i samma veva startade det regna såklart. Så jag blir kvar inne i stugvärmen med andra ord. 


Så nu gör jag med andra ord inget mera nyttigt denna dagen utan försöker roa mig med lite annat. Ska kolla om jag hittar någon intressant bok att läsa.....har ju några sparade liggande här och var här hemma.

Borde egentligen fortsätta städa bland mina smyckesdelar. Men just nu känns det bara tråkigt så det får vara tills en annan dag.


Ha en fortsatt bra dag !

Vi ses !

 
 
Bettan

Bettan

22 juli 2012 15:58

Kikar in i all hast. Å ser att du i alla fall trotts vädrets makter tar vara på din fria tid. Vila nu upp dig & ut å fota =). Så kommer du orka med det långa året innan nästa semester. Kram på dig vännen

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

22 juli 2012 20:38

Så fint du har gjort med dessa foton, ser ut att vara blyertstecknade. Man skall inte förta sig när man har semester, men skönt att få städa lite då känner man sig väldigt duktig och nöjd med dagen. Synd att dessa semesterveckor går så snabbt, dom skulle varit minst dubbelt så många till antal.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

23 juli 2012 21:33

Jo, någon sommarvärme har ännu inte infunnit sig, men hoppas den kommer...
Visst är det kul att leka med bilder och intressant och fint som du gjort med de du visar här
kram och ha en bra fortsatt vecka

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

23 juli 2012 22:34

Häftigt! De ser ju ut som teckningar!
Ha nu en skön natt!
Kram, kram

http://bettan.lojdstrom.se

 
carri

carri

24 juli 2012 07:57

Så nu kann du luta dig tillbaka i det nystädade rummet och bara njuta av din ledighet. Ett boktips jag gärna delar ut är Afrikas blomma, jag sträckläste den min andra semestervecka. 5 solar, ger jag den.

http://carri.bloggplatsen.se

Corina

24 juli 2012 09:28

Jo jag har läst den boken och visst den är bra men inte min typ av bok tyvärr även om den är skrämmande och sann.

 
Anette

Anette

26 juli 2012 08:07

Så fina bilderna är, ser verkligen ut som teckningar!
Ha en fortsatt skön semester.

http://teamlucas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards