Corinas Blogg

Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Corina - 25 juni 2012 09:45


I denna byggnad har jag tillbringat min midsommarhelg. Och det har varit en jobbig helg.

Vikarierna har varit duktiga, säger inget annat alls. Det har gått bra.

Men en vattenskada i köket som uppdagades på midsommaraftonens kväll gjorde helgen till

rena mardrömmen !

Uppbruten köksvägg och byggtork som dundrade hela helgen är ingen höjdare kan jag tala om. Och avdelningen

ovanför oss fick jobba utan vatten i köket hela helgen dessutom eftersom det vatten som

läkte ut nere hos oss kom uppifrån dom.

Att få åka hem igår kväll efter min delade tur var himmelriket ska jag tala om !

Idag har jag huvudvärk och det svider och kliar i mina ögon hela tiden.


 


Men på mina lediga timmar passade jag på att lämna detta inferno tillsammans med min kamera en stund.

Mycket behövligt kan jag säga. Åt kebebtallrik till lunch och gick sedan en liten sväng.

Fotot här ovanför är ett av de nya husen på Umedalen, i samma stil som de gamla husen.


 


En ny skulptur i Umedalens skulpturpark. Ganska läcker tycker jag.


 


Denna skulptur är också ny för denna sommar. Placerad utanför min arbetsplats.

Det är roligt att vandra runt och titta på vad som är nytt för året. Har inte hunnit

gå runt hela parken ännu men det får bli en annan gång.


Nu är jag ledig tre dagar och kommer inte att ta emot några samtal från arbetsplatsen. Efter

denna väldigt röriga helg måste jag få vila ordentligt.

Av fyra arbetspass har jag kämpat tre kvällar och kvällarna är vidriga på avdelningen just nu.

Från kl 17 och fram tills dess man går hem hinner man inte vila någonting nästan. Man får ta

ett fika i bästa fall på stående fot numera.

Vi är två personal på elva boenden och det tar tid att göra alla färdiga för natten kan jag tala om. Och

när en vill lägga sig kommer oftast alla på att dom ska lägga sig och ingen vill vänta.

Så man går an som "en lusig gris" fram tills man stapplar hem.

Det är synd om dom boende för man har ingen tid alls till någon samvaro på kvällstid. Man får jobba på

för att bli färdig innan natten kommer.

Tragiskt men äldrevården fortsätter att halta å det grövsta eftersom man vägrar inse att vi är

för få huvuden för att kunna ge en bra vård !


Nåja, nu dags att försöka ta tag i dagen, kanske en kopp kaffe till ?

Ha det bra allihopa så ses vi en annan dag.


    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards