Corinas Blogg

Alla inlägg under maj 2012

Av Corina - 15 maj 2012 08:03

Måndagen övergick till tisdag med snabb fart. Fullt upp hemma. Igår hämtade jag sonen på skolan eftersom han slutade tidigare och det var ett hemskt väder under gårdagen dessutom med spöregn och blåst.


       


Men som sagt idag är det då tisdag. Vaknar till sol idag även om det blåser kallt. Vaknar också med en huvudvärk som är hemsk ! Men att ligga kvar är inget alternativ, barnen måste till skolan i vanlig ordning och sysslor ska utföras.


   

Maken ligger kvar på sjukhuset fortfarande. Han ska på skiktröntgen av lungorna idag på eftermiddagen så troligen ligger han kvar en dag till. Hostar gör han fortfarande, enda medicinen som lagts till hans normala medicinering är Furix, vätskedrivande. Något annat har man inte gjort. Pratar med maken varje dag i telefon och hoppas kunna besöka honom idag efter Almas träning. Oron gnager, troligen därför jag har huvudvärk, sover illa också. Men man försöker ju vara stark och vill ju inte oroa barnen i onödan trotts allt.



Samtidigt är det tydligen förändringar på jobbet också. Det är ett väldigt smygande mellan vår SSK och vår nuvande chef ! Det tisslas och tasslas och stängs dörrar framför näsan på en. Och frågar man får man svävande svar eller inga svar alls och man hänvisas hela tiden till någon annan. Man grubblar ju över detta också, hela tiden ! Klart som korvspad att man mår dåligt !

Jaja, dags att ta tag i dagen är det trotts allt men inte känns det något vidare inte. Lit motlut kan man väl säga !


     


Ha en fortsatt bra dag, vi ses !

Av Corina - 12 maj 2012 17:17


Arbetsdag och den var väl inte värst. Den har rullat på kan man ju säga. Lugnt ändå på avdelningen just nu på helgen i alla fall.


Däremot är maken sjuk och ligger inne på sjukhuset från idag. Fick söka akut eftersom han hostar så förblånat och det kommer även blod i upphostningarna. Så man blir lite lätt orolig, så även barnen såklart. Ska upp till honom ikväll och lämna lite saker som han behöver, han är inlagd på lungvårdavdelningen för vidare utredning och man kan ju hoppas att allt löser sig !

Men visst oroar man sig och är väl inte alls så vaken som man borde just nu när man inget vet......sist detta hände hade han lunginflammation och blev frisk på antibiotika, man hoppas ju på samma sak denna gången.

Men jag går ingenstans utan telefonen kan jag säga och svarar då det ringer även om jag jobbar ! Man får tycka vad man vill......

Och imorgon jobbar jag igen, delad tur. Måste lösa saker och ting runt barnen innan imorgon ! Fy, blir en tung dag imorgon känner jag på mig !


Nu middag innan det bär av ner till NUS !


Vi ses !

 
Av Corina - 11 maj 2012 12:04

                                                     


Jepp som överskriften säger, gröna små äpplen. I olika skepnader såklart ! Lite variation till mina alla blommor som jag den senaste tiden valt att arbeta med. Man kan ha kul tillsammans med ett grönt äpple också. Som inbiten fotoälskare kan man ha roligt tillsammans med lite olika saker här i världen ;)


Vi ses ! 

Av Corina - 11 maj 2012 09:02


Den frågan ställer jag mig idag. Alma kom hem igår från skolan med en icke fungerande telefon. Och genast tänkte jag, attans den som jag nyss har köpt också ! Men hade ingen tid att tänka efter så jag lämnade min telefon hemma för att Alma skulle kunna förmedla sig eftersom vi endast har mobilerna numera.

Inte förrän jag jobbat klart och satt i bilen på väg hem gick det upp ett liljeholmens för mig ! Snacka om att vara trög ! När jag köpte telefonen bytte jag ju leverantör också från Telia till Halebop eftersom dom har 3000 fria SMS ( något Alma verkligen behöver) per månad. Och jag har ju fått ett brev från Halebop......och troligen ett nytt SIM-kort ! Och såklart, som korvspad ! Kollade när jag kom hem och visst var det så, där låg ju ett nytt SIM-kort och bara väntade. Bytte och tadaaaaa, så var mobilen igång igen med alla funktioner ;)

Ibland har man ganska långa ledningar, eller hur ?


 

Med detta säger jag Ha en fortsatt trevlig Fredag där ute ! Vi ses !

Av Corina - 10 maj 2012 07:36


Ännu en dag att ta tag i. Barnen är båda iväg till sina respektive skolor i alla fall. Maken åkte tidigt på hemvärnsövningen. Vet inte när han kommer hem. Själv ska jag arbeta kort kväll med start kl 16 idag igen så barnen får klara sig på eftermiddagen. Alma har fotbollsträning ikväll också. Dit får hon transport med en kompis, vilket ju är en väldans tur eftersom varken jag eller maken kan ikväll.

Har varit fullspikad agenda ett tag nu eller rättare sagt som vanligt ! Och någon förändring ser jag inte inom den närmaste tiden :) Hembygdsföreningens utskick skulle ha varit delat ut också. Har inte ens hunnit hämta dom ännu ! Och när ska jag hinna dela ut tro ? Min enda lediga tid är på natten och sova måste man ju eller hur ? Jag börjar känna mig lätt stressad måste jag säga !



Har laddat hem musik för första gången i mitt liv ! Lagligt självklart, betalade för låtarna ! Och det var enklare än jag trodde faktiskt. Man lär så länge man lever, eller hur ? Så hädanefter blir det nog att göra på detta sättet och då får man ju de låtar man verkligen vill ha. Köper man en hel skiva följer ju en massa man inte vill ha. 



Nu får ni ha en fortsatt bra torsdag. Vi ses !     




    


     

Av Corina - 9 maj 2012 19:13


Ja exakt, en helt vanlig dag för min del fast tvättmaskinen har fått vila denna dagen. Dagen startade med riktigt bra väder för att sakta men säkert övergå till ett rent skitväder. Ikväll regnar och blåser det.

Har varit på coop och handlat idag. Behövligt eftersom ingen gjort det under helgen som jag var borta. Skåparna ekade verkligen tomma ! Tog en tur till Rusta också och skaffade tavellisten som ska upp på en vägg på jobbet också. 120 cm lång kostade 149 kr.



Köpte en ny bukett rosor också. Har blivit några varierande buketter under denna våren. Är så vansinnigt roligt att fotografera blommor och sedan testa olika effekter. Kan pyssla i timmar med detta ! Har ännu inte provat på porträtt, blir väl det också vad det lider, när jag får tag i några sådana med andra ord :)



Maken tillbringar denna veckan ute på övning med hemvärnet. Men han sover hemma nätterna i alla fall och jag själv jobbar som vanligt. Nu blir det två korta kvällar på raken innan helgarbetet tar vid. Barnen får klara sig på egen hand under helgen. Ska väl gå bra, har ju fungerat tidigare. Synd bara att man har så vansinnigt långa dagar på helgen och dessutom har jag delad tur också.....andra arbetshelgen på raken jag har det !



Fast jag tar igen denna veckan nästa vecka för då är jag ledig måndag, tisdag och onsdag :) Och mest troligt är dessa tre dagar lika fullbokade som vanligt. Måste kika på kläder till mamma och besöka henne en av dagarna och sedan kanske det blir ett annat "kundbesök" som måste göras också. Skulle ha varit gjort för länge sedan men vad gör man, dygnet har bara 24 timmar ! Så ledig vet jag inte, har ju den eviga tvätten också att ta hand om. Och Alma torde väl ha fotbollsträning också. Dansen är i alla fall slut för denna terminen. Nu vila från den fram till terminstarten efter skolstarten skulle jag tro, i september brukar det vara.


       

Jag är i alla fall väldans nöjd med min Samsung Galaxy Ace ! Nu kan jag även läsa min mail via telefonen och det är ju aldrig fel ! Surfa också om jag vill men den biten skippar jag oftast, blir lite tröttsamt via en så liten skärm så surfningen sköter jag via datorn som vanligt :) Appar, jodå har laddat ner några stycken med lite fånigheter på men än har jag ingen musik inladdat. Blir väl det också, så småningom när jag bestämt mig för vad för musik jag vill ha. Lyssnar i alla fall mest på radio om jag lyssnar på något.


Nu är det kväll igen. Väntar på att få tillgång till TV:n. Just nu spelas det Xbox 360 för fulla muggar. Men snart ska jag ta tillbaka TV:n igen :)


 

Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll. Vi ses !

 
Av Corina - 7 maj 2012 18:33

Efter en intensiv helg är man åter till vardagen. Att resa tar på krafterna kan man väl säga.

På fredag morgon avgick flyget från Umeå flygplats. En timme tar det till Stockholm, Arlanda. Från Arlanda blev det buss till Cityterminalen i Stockholm och sedan vidare med annan buss till Enköping. Väl framme på plats blev det att snabbt som attan checka in och dumpa väskan på rummet. Och tjohej iväg för att anmäla sig till stämman för att få rösträtt bland annat. Sedan förhandlingar fram till kl 18, egen tid mellan kl 18 - 19 och sedan middag. Och det tar sin tid när man är ca 200 personer som ska äta ! Lite underhållning också, som i mina ögon var aningen trist men med trevligt sällskap vid bordet härdar man ju ut :) Blev två glas vitt under kvällen också. Men man var rätt mör så det blev en tidig kväll för min del och fler med mig !

Hade turen att få eget rum, aldrig fel. Innan jag knoppade såg jag lite Hockey faktiskt på fredagkvällen.


   

Lämnade ju min kamera hemma. Hade nog med att släpa ändå ! Kläder och stämmohandlingar väger en del att bära på. Och jag valde att endast ha med mig handbagage för att slippa stå i kö för väskan. Sparar en massa tid !

På lördag var det frukost med start kl 06,30. Sedan startade stämman kl 08.00 och det är en hel del att behandla på en stämma som denna. En massa val och sånt ! Allt tar en väldans tid ! Och jag hade inte riktigt hunnit läsa in mig i allt heller vilket alltid är en nackdel ! Drog ut på tiden denna dagen och vi var inte klara förränn strax före kl 19 på kvällen och festen startade kl 19.30 så det blev lite tight om tid att rigga om vill jag lugnt påstå !  Men kl 19.30 var det dags för välkomstdrinken i alla fall som bestod av skumpa, enligt mig riktigt kattpiss men gratis smakar alltid bra :) Maten var superb i alla fall och till maten serverades vitt eller rött vin, naturligtvis fanns alkoholfritt men vitt vin är ju aldrig fel så det fick bli vitt för min del. Men det blev inte så sent lördagkvällen heller. Kl 23 tackade jag i alla fall för mig och gick upp på rummet. Såg tv en stund för att sedan somna gott och starta en ny dag på söndag, samma tider, frukost 06.30 och stämmostart kl 08.00 Men söndagen gick fort och enkelt och redan kl 13 avslutades stämman.



Blev till att fördriva tiden eftersom bussen till Stockholm Central inte gick förränn kl 18 ! Jag och en kvinna gjorde Nyköping. Vi sökte igen ett cafe med uteservering då vädret var soligt och fint. Satt där och fikade och åt glass och pratade en massa ! Mest politik och sånt av förklarliga orsaker. Intrycken efter stämman var ju många ! Och allt höll man ju inte med om heller :)

Kl 23 landade jag i Umeå igen och kl 24 var jag åter hemma men duschade innan jag la mig och det var väldans svårt att komma till ro ! Kl 6 var det dags att kliva upp för att åka till jobbet denna morgon. Och trött var jag, ända in i märgen. Tur att jag slutade kl 12 idag !


    

Har sovit två timmar på soffan idag och det var verkligen behövligt ! Tvätt maskinen har snurrat men i övrigt har det inte blivigt något annat. Och imorgon är det arbetsdag igen, kort variant, 16 - 21 står det på schemat.


Vi ses !

Av Corina - 3 maj 2012 08:06

Vaknar till sol idag men det blåser och värmen låter vänta på sig. Känns rätt pigg idag, näsan droppfri och ingen feber. Kliar lite i ögonen vilket påminner mig att jag måste köpa mer medicin innan jag åker imorgon. Och någon mascara på fransarna är det inte att tänka på :) Får vara naturell helt enkelt.

Måste ner och beställa matchställ till Alma idag på team sportia så hon inte får spela naken med sitt nya fotbollslag. Så slutar sonen tidigt så jag måste hämta honom på skolan. Får försöka samordna logistiken denna dagen med andra ord. Handla lite måste jag också och luska på middag också.

Packa inför helgresan ska också göras för imorgon kl 07.00 går flyget mot södern (Arlanda).


   

Biljett till dotterns dansuppvisning införskaffades igår. Det blir pappa som får gå på den uppvisningen ensam. Dottern blev väl inte så glad men vad gör man ? Man kan inte vara överallt på samma gång inte ens som mamma klarar man den biten :)


Funderar på ett besök på Media Markt också, skulle vilja ha en ny telefon. Blev väldigt intresserad av den Alma fick härom dagen faktiskt. Blir nog ett litet besök, kanske har dom också det objektiv jag söker till min kamera också. Titta får man väl ändå göra ?


 

Nyser gör jag fortfarande, jag förstår plötsligt varför jag helst hoppar över våren ;) Tacka vet jag hösten.......fast visst är det trevligt när det är vår och sommar även om man måste trycka i sig medicin för att härda ut under värsta tiden ! Det är ju trotts allt en begränsad tid så man får liksom gilla läget !


   

Jag släpar inte med mig kameran på min resa denna gången. Så några superfoton blir det inte i bloggen. Om jag köper ny telefon kan det kanske bli något foto med den, vi får väl se. Ska försöka resa med så lätt pckning som möjligt nämligen.


 

Ha en fortsatt bra dag. Vi ses !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards