Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 6 april 2012

Långfredag

Av Corina - 6 april 2012 14:26

Varit hemma hela dagen i lugn och ro. Äntligen tagit mig för att lägga in lite nytt på hemsidans gallerier. Hade mest min datorkonst att lägga ut denna gången så det fick bli ett nytt galleri till detta. Har varit dålig på att uppdatera hemsidan och detta mest på grund av att jag inte riktigt orkat flytta mig till den andra datorn som dessutom har en förmåga att strula aningen också. Fast denna som jag sitter vid nu har också börjat spöka lite nu och då.

Dessutom går det inte att lägga in bilder i mina album från denhär datorn heller. Tydligen hänger det ihop med Windows 7 som inte laddar ner activX kontroller......jag hoppas på att one.com kanske ordnar detta med tiden eftersom man vill ju kunna ladda ner bilder från den datorn man oftast använder. Någon enstaka gång har jag lyckats men när jag gör på det sättet fungerar det inte varje gång. Och med mitt tålamod så slutar jag oftast bort det hela bara för att jag blir så less ;)



Sedan så har jag inte riktigt lärt mig jobba med min hemsida direkt från one.coms kontrollpanel heller. Har ingen aning om hur man får till nya sidor eller får till ramar eller något. Så jag vågar helt enkelt inte riktigt än då jag inte begriper ett skvatt ;) Men kanske får jag till något förr eller senare. Hade ju varit kul att kunna byta bakgrunder ibland som jag pysslat med tidigare. Ibland är man lite trög........


Nu får ni ha en fortsatt bra dag ! Ute lyser solen men det saknas värme måste jag säga så jag förblir nog här inne. Kanske skulle testa det jag just pratat om.....


Vi ses ! 









 
 
marias foto

marias foto

6 april 2012 15:13

Glad Påsk! Solen skiner så jag förblir nog utomhus en stund till.. Försöker skotta fram altanen så smått.. och sen blir det nog lite elements och ett glas rött tror jag.. Skönt för dig att äntligen få vara lite ledig med lugn och ro- det var på tiden :) kramar
(Ska gå in och kolla på din hemsida lite senare)

http://mariaselberg.se

 
Kristina

Kristina

6 april 2012 15:52

Underbara bilder som vanligt.
Det låter krångligt med dataproblemen hoppas att det löser sig.
Jag önskar dig en riktigt glad Påsk och go kram till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

6 april 2012 17:19

Jag har ju Windows 7 64 bit sedan två år tillbaka ,inga problem alls
Jag tror att jag har active x men nu blir jag osäker
One com har jag men använder ftp och laddar upp och gör sidor i Frontpage den som är gratis
Jag känner´mig osäker på att få till det annars
Jag borde göra om hela min hemsida den är hemsk nu och länkar borta osv.

http://astridlarsson.wordpress.com

Corina

6 april 2012 18:50

Har också haft FP och FTP men bägge programmen strök med när maken lyckades rensa datorn från allt ! Av den anledningen har jag inget PSP heller ! Var hittar man gratis frontpage ? saknar möjligheterna med detta och begriper inte one coms hemsidesprogram :(

 
Ruth

Ruth

6 april 2012 23:45

Kikar in för att önska er en fin och härlig Påskhelg.
Påsk-kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards