Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Kväll igen !

Av Corina - 28 mars 2012 21:13


Så har jag lekt lite igen. Hittar ständigt nya möjligheter i Elements. Manipulation är riktigt roligt att variera med, och spännande ! Kan bli verkligen underbara konstverk, kanske till och med vykort !



Samma blomma igen men i en helt annan tappning. Visst blir det ganska fint ? Tyvärr gick denna bilden inte att framkalla så den blev bra, lite lågupplöst olyckligtvis. Men som dekaration på nätet fungerar den ju ypperligt !



Orginalbilden ser ut på detta sätten, en vacker röd ros mot svart bakgrund. Rosor är alltid vackra !


              


Andra varianter med samma ros. Blir helt ny foton tycker jag, små konstverk ! Är så spännande, eller hur ?


Dagen har förflutit ganska lugnt. Båda barnen har varit hemma idag pga sjukdom. Men imorgon blir det skolan för båda två igen då dom varit feberfria denna dagen.

Ikväll har vi varit på ett arrangemang som heter Gröna Rutan. Föreläsning om trädgård och dess skötsel och så vidare. Egentligen inget som jag intresserar mig för men Centerkvinnorna står för arrangemanget och jag råkade vara ledig.


                 


Några bilder till kan jag inte låta bli att lägga ut. Jag bygger ju min blogg på mina bilder. Lite rött är aldrig fel. Några av dessa blommor var faktiskt gula i orginal ;)


             

               


Avslutar med en grupp gula blommor i olika skepnader ikväll. Har fler bilder på gång som vanligt. Men det får bli nästa inlägg.

Har beställt papperskopior på en del av dessa foton faktiskt, bara för att se hur det blir. Ska göra små tavlor hade jag tänkt, kan ju ge bort i present bland annat. Kanske kan i alla fall någon bli glad åt en blomtavla, eller hur ?

Kanske en affärside också fast det är svårt att sätta ett pris tycker jag i alla fall. Så jag startar med att göra presenttavlor till födelsedagar och andra tillfällen. Funderar på en utlottning också, men det återkommer jag till i ett separat inlägg.

Nu gör jag kväll i bloggen i alla fall.


 Vi ses !

 
 
Maggan

Maggan

28 mars 2012 21:40

Hur bär du dig åt för att göra dessa vackra tavlor? De är ju helt underbara! Anordnar du en utlottning så vill jag vara med och då hoppas jag naturligtvis på att vinna också!! Vilken fin prydnad att få hänga upp en sån fin raritet.
Ha det fortsatt bra och vi ses ju dagligen på FB.
Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

Corina

28 mars 2012 21:50

Photo Shop Elements har jag som redigeringsprogram och till detta har jag laddat ner vad som kallas plug ins, dom fungerar så att man kan få lite olika variationer på sina foton. Väldigt roligt och som du ser blir det otroliga resultat om man bara vågar prova sig fram. Jag testar och raderar i det oändliga ;) Kram och jo, vi ses ju på FB varje dag !

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

29 mars 2012 10:08

Hej tittade in som hastigast. Vilka fina bildet jag har massor av Photoshop 7 9 och elements men har inte riktigt fått kläpp på hur man gör Fått dom av grabbarna Men får väl försöka klura ut hur man gör.
Du skulle göra en Bok av alla dina vackra blommor, jag även andra bilder med
Som sagt ha en trevlig helg Kram Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards