Corinas Blogg

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Corina - 21 mars 2012 18:34


Arbetsdag, kort variant. Slutade kl 12 idag. Gick som en dans att arbeta denna förmiddag måste jag säga. Men det var lika fullt rätt skönt att gå hem :)


       


Så till dagens dilemma eller vad jag nu ska kalla det. Ska ju på Centerkvinnornas Förbundsstämma första helgen i Maj och så långt är det väl inga problem. Men nu till problemet, kläder ! Fredag kväll är det vanlig middag vad jag förstår och då är det ju inget speciellt men på Lördag är det bankett ! Och en snabb blick i min garderob gör ingen människa glad kan jag säga, skrik och panik ......! Vad tar man på sig en sån gång ? Har dock förstått att det inte finns några klädkrav men man kan ju inte steppa in i vindoverall och mjukisbyxor presis ;) Således måste jag ekipera mig med andra ord.....något som jag avskyr ! Tycker inget passar min gigantiska kropp helt enkelt, det är inte lätt att hitta snygga kläder till en flodhäst    . Funderar, eller snarare, jag har beställt några långa tunikor på Ellos idag i olika färger (jag gillar ju starka färger). Men jag måste ju ha något till dessa också och byxor vågar jag inte beställa, dom passar aldrig. Funderar på att skaffa leggings att ha till, skulle det kanske fungera ?  Får ta en tur framöver och kolla runt lite på byxor också, typ vanliga kanske lite snyggare jeans i stretch. Fy pyton för att vara tvungen att handla kläder !! Och så nästa problem, vad ska jag ha på mina kalleankafötter ? Man vill ju kunna gå utan att få ont också vilket inte är så lätt. Så ett par skor av bekväm och snygg modell måste också införskaffas. I resan och under dagen duger ju joggingskorna utmärkt men under middagen vill man ju ha något lättare och mindre varmt....ja jösses det kostar att ligga på topp  .   


           


Hm, och så kanske man borde besöka en frisör också . Var ju ett tag sedan min kalufs fick sig en klippning. Till vardags drar jag ju bara ihop tovorna till en svans. Nu kanske man skulle försöka få till något som liknar en frisyr också. Det är tur att det inte bär till förränn helgen 4 - 6 Maj. Jag har ju lite tid på mig än för det lär jag nog behöva   .


   

                               


Nog om detta, nu avrundar jag för denna dagen i alla fall. Lär väl återkomma när stassen är komplett med tunikor, byxor och skor plus eventuellt frisyr också. Kanske skulle resan till ära ta och tillverka några smycken som passar också ? Får se vad det kan bli.


Vi ses 


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards