Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Onsdag

Av Corina - 22 februari 2012 18:24


Ännu en arbetsdag har passerat utan några problem skulle jag vilja säga. Allt flöt på bra med arbetet som det oftast gör numera. Ny arbetsdag imorgon, jobbar 16-21.

Gissa va....det snöar hos oss :) Nu får det räcka med snö kan man tycka även om jag gillar snö. Man har just fått bort snömassorna och så börjar det om igen.......jaja, man får ju hoppas på snöfritt till midsommar ;)


Utlovade ju lite nya bilder och här kommer lite fler bilder. Makro på tulpaner, även isärplockade tulpaner som bilden ovanför här. En utblommad tulpan plockade jag isär för att tydligare komma åt ståndare och pistiller ;)



Här är endast några av kronbladen bortplockade och det fungerar ju rätt bra det med, eller hur ?


 

Det där med att använda makrolinserna till makroobjektivet var en ganska rolig grej. Man kommer verkligen nära om man jobbar lite.


 




Gjorde ju ett armband igår i guld och bruna nyanser. Det gav jag bort i present idag bara för att jag kände för det :) Är så roligt att förära någon en gåva helt utan anledning tycker jag. Så roligt att kunna göra någon glad, känns bra i hjärtat om jag säger så.

Nu ska jag tomta på här hemma resten av kvällen hade jag tänkt. Inte göra något vettigt alls och så småningom blir det med all säkerhet en kopp te också som vanligt.


Vi ses          

 
 
Margit

Margit

22 februari 2012 18:41

Härligt att du haft en BRA dag på jobbet, även idag!!!
HÄR regnar det..och IS...så det är jättefarligt att gå ut...till postlådan...ellelr soptunnan..man får ta ett steg i taget, försiktigt...
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Bettan

Bettan

22 februari 2012 19:47

Men NEEEJ... Vill verkligen inte har mera snö nu =/... Nu vill vi ha lite värme & en massa härlig sol!
Önskar dig en god kväll. Kram

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

22 februari 2012 20:37

Här var det blomblad och pistiller, fint. Här är all snö borta nu och regnar gör det som skammen. Alltid roligt att ge något och överraska och glädja och överrumpla. Förstår att det räcker med snö uppe hos er, men våren kommer vad det lider.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards