Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Söndag

Av Corina - 12 februari 2012 13:34

Ett fantastiskt väder bjuder denna söndag på. En strålande sol som faktiskt värmer och till och med lite takdropp. Tog en lång promenad som jag inte gjort på länge. Ångrar att jag inte tog stavarna med mig också som ett stöd för min inte ännu riktigt fungerande kropp.

                     


Men kameran följde med såklart men stavarna hade varit guld värda, hade nog varit ute längre om jag haft dom med mig. Fick ont och då var det bara att bege sig hemåt igen men det blev lite foton i alla fall.


               


Funderar faktiskt på att ta en sväng till meda det fortfarande är ljust ute och gå en annan väg dessutom. Nu valde jag en lätt oplogad och inte så jämn väg och detta underlättar inte mitt gående just nu. Har lätt för att snubbla och kliva snett.


                                                    Det blev många foton idag. Hoppas ni orka titta på dom alla ;)


Gick i sakta mak och mediterade lite emellanåt och insåg att varför tokrusa egentligen ? Jo jag behöver träningen det är ju sant men blir det bättre av att jag rusar fram och inte hinner njuta av allt det vackra ? Nix, visserligen bränner jag inget fett som man väl borde med tanke på min vikt.....som för övrigt INTE minskat på sistone även om jag försöker äta rätt. Men jag rör ju på mig i alla fall och det är bra nog, just nu :)

Så jag tror jag klär på mig igen och går ut, denna gången får stavarna hänga med också. Vi ses !

 
 
Astrid

Astrid

12 februari 2012 14:55

Så underbart vackra foton och Februari är speciell med sina färger
Jag tycker vintefoton blir speciellt fina då
Stavar är guld värda, jag orkar inte hålla upp ryggen under så lång tid som jag vill gå utan stavar, med stavar kan jag gå långt

http://astridlarsson.wordpress.com

 
Ruth

Ruth

12 februari 2012 18:53

Många fina vinterbilder. Jag har aldrig ägt några stavar, jo bara vid skidåkning och det var längesedan dom var i bruk, dom lever vidare i dag som kuriosa :D Hoppas du inte blir helt ledbruten i morgon efter dina promenader.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
marias foto

marias foto

12 februari 2012 19:51

Ett fantastiskt vinterväder i dag! Det tackar vi för och önskar många fler sådana dagar framöver. kramar

http://mariaselberg.se

 
Bettan

Bettan

12 februari 2012 21:29

Men guuud vilka härliga bilder du tagit!
Men för guds skull du måste låta dig läkas innan du går på allt för långa färder....
Önskar dig en god natt när du hittar din kudde & fin kommande vecka.
Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

13 februari 2012 15:08

Jag njuter alltid när jag får titta på dina fina bilder.
Visst är det skönt med stavgång. Jag har alltid mina med mig. Då får ju hela kroppen jobba.Men idag har jag inte varit ute i det vackra vädret utan jag tog reda på mina dammråttor i stället som skuttade runt fötterna på mig.
Ha det fortsatt bra min vän. Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

13 februari 2012 17:06

Så vackra vinter bilder man bara njuter av att titta på dom
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

13 februari 2012 17:56

Som vanligt en hel hop med vackra bilder o titta på!
Ha en fin kväll!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

14 februari 2012 15:43

Önskar dig en fortsatt fin ALLA HJÄRTANS DAG!
Kramen.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

14 februari 2012 16:04

Kram på Alla Hjärtans dag!!

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards