Corinas Blogg

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Corina - 31 januari 2012 10:07

Ja så var det ännu en tisdag och det snöar hos oss trotts minusgrader.



Egentligen händer det väldans lite idag. Maken har fotfarande väldans ont i sitt ben och vilar för det mesta framför TV:n. Just nu spelas det tydligen bandy för fullt, egentligen inget jag tycker om att titta på.

Ikväll ska jag jobba men ska inte börja föränn kl 16. Innan dess har jag annat för mig. Har sovit ovanligt bra denna natten. Bara varit uppe en gång, på toa. Possitivt, kanske är min sömn tillbaka igen, hoppas hoppas !

Har flätat ett nytt kumihimoarmband, som passar min egen handled utan förlängningskedja. Blev så fint så och det är rätt rolig teknik även om jag inte kan sitta med det några längre stunder. Nästa steg blir att fläta in pärlor också. Då blir det verkligen fint.

Just nu testar jag att fläta en längre rem som kanske kan bli till ett halsband så småningom med berlocker och kanske stansad bricka, jag vet inte ännu. Flätningen först och den tar som sagt lite tid.


Sluta röka träff hade vi igår också. Vi var bara fyra på träffen denna gången. Och alla i gruppen är inte rökfria, några har börjat röka igen vilket ju är lite trist trotts allt. Men hälften av oss är fortfarande rökfria i alla fall. Och personaltidningen Insidan var och pratade med oss igår och tog foton också för att skriva om detta sätt att sluta röka , i grupp. För min del tycker jag det har fungerat bara bra. Lite mera krav på en när man träffas i grupp och det kan jag behöva för att inte ge upp. Ensam är man inte stark alla gånger !



Nu får ni ha en fortsatt härlig dag. Här fortsätter det i alla fall att snöa :)


Vi ses     

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards