Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Måndag

Av Corina - 30 januari 2012 18:35


Bilden tog jag igår. Orginalet är i färg men jag har konverterat till svartvitt i Photo Shop Elements. Älskar svartvitt men det är inte allt som passar i svartvitt. Men vinterbilderna tycker jag blir fina i svartvitt :)


Idag har jag arbetat, full dag med en gång från kl 8 till kl 17. Och innan jag åkte hem var jag tvungen att tanka bilen. Imorgon startar min dag kl 16 eftersom jag valt att flexa från kl 12. Behöver få behandling plus att jag måste träna lite innan jobbet också.

Har gått bra att jobba men visst gör kroppen fortfarande ont ! Min vänstra axel är inte alls riktigt bra i vissa lägen och när jag måste ta i ordentligt typ tyngre lyft. Och tunga lyft är ju lite svåra att komma undan på ett sjukhem. Försöker då få arbeta med höger arm istället :) Så idag har det fungerat bra och dessutom fått jobba tillsammans med duktiga kamrater.


Har fått hem lite nytt material för smycken, främst berlocker som ska bli halsband hade jag tänkt, kanske något par örhängen också. Klurar lite och väntar på inspiration :) Jobbar just nu med ett annat smyckesprojekt som jag hoppas ska gå att genomföra :) Vet inte riktigt vad jag gett mig in i men det torde väl tiden få utvisa skulle jag tro. OM det skulle gå bra kan jag få fullt upp med tillverkningen.......den som lever får se......återkommer säkert i ämnet om detta nu kommer att fungera vill säga :)



Ytterligare en bild från igår fast den har fått behålla färgen. Var så härlig dimma på morgonen/förmiddagen att jag kunde inte låta bli att ta en sväng med kameran.


       

Nu avslutar jag för denna dagen. Har lite att ta tag i innan det blir kväll för min del.


Vi ses

 
 
Bettan

Bettan

30 januari 2012 20:27

Vad skönt att det gick ok i dag på ditt jobb i alla fall. Å försök att vara varsam så att det inte blir värre... Låter jätte trevligt om du kunde sadla om på heltid med dina smycken juuu =)
Massor av kramar bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Agneta

Agneta

30 januari 2012 22:16

Men du! Så där såg det minsann inte ut hos oss! Man skulle ju kunna tro att vi bor väldigt långt från varandra, vi hade bara grågrågrå..

http://www.nogg.se/semestersol

 
lillis

lillis

31 januari 2012 06:51

Mycket vackra vinter bilder du visar upp.
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

31 januari 2012 09:52

Tänk om man kunde få sin hobby som jobb och klara sig på det. Ta det lugnt med kroppen nu så den får hämta sig och bli kurrant.
Så vacker vintern är, så fina foton, men så kyligt det ser ut att vara. Här var det -12* i natt ovanligt för att vara här på västkusten.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Corina

31 januari 2012 10:07

Jo visst vore det bara så bra att kunna leva på sin hobby, men det kan man nog bara drömma om :)
Jag tror det låg runt minus 10 grader när jag fotade, såg kallare ut än vad det var fast jag var stelfrusen om händerna efter en kvart ute med kameran :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards