Corinas Blogg

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Corina - 11 januari 2012 14:48


Varit upp till min mamma i Strycksele. Stannade inte så länge men vi fikade och pratade lite strunt innan vi åkte hem. Maken körde mammas bil då den ska besiktas den 16/1. Och naturligtvis ska det ju djävlas lite med det mesta  . Nästan framme i Vindeln dör mammas bil såklart. Bara sådär och det var ju tur att jag körde efter maken i alla fall. Vi startade den med kablar men den rullade kanske ett par hundra meter innan den var lika död igen  . Så då blev det varningstriangel fram och iväg på OK i Vindeln där vi köpte nytt batteri och lånade verktyg. Så tillbaka till bilskrället igen och jobba lite, hann frysa ordentligt för som vanligt är man ju inte klädd för utevistelse när man räknar med att sitta i en varm bil  . Med nytt batteri så startade i allafall det svarta monstret som är i mammas ägo. Nu är vi hemma med båda bilarna men man blir bara så less......och tanten envisas med att ha kvar bileländet också fast hon kanske kör den en gång per år, typ  . Nu får vi ju se om den går igenom detta året, förra året blev ju ruggigt dyr och kalaset fick jag och maken stå för eftersom min mamma inte egentligen ens har råd att ha bilen. Går den inte igenom och det kostar massa att laga felen får detta vara denna gången, då får tanten vackert anlita färdtjänst (vilket betyder den privata varianten som heter Corina). I långa loppet är det den bästa lösningen och hon har ju faktiskt färdtjänst så hon tar sig till Vindeln när hon ska handla........ibland kan föräldrar bara vara för mycket  .

Innan jag åkte hem var jag om i Vindeln på ICA och handlade lite.......nu måste jag i alla fall in till Tavelsjö och hämta mitt paket med kaffekapslar som kommit.......jaja, får ta den resan när vi hämtar sonen när han kommer med bussen från skolan.


Nu blir det kaffe i alla fall.


Vi ses     

 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards