Corinas Blogg

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Corina - 5 januari 2012 08:18

Jepp.....blåser hos mig idag. Men det snöar inte i alla fall........just nu är väl lugnast att tillägga. Måste ner och handla förnödenheter idag. Aningen tomt i skåp och på hyllor här. Ska också försöka ekipera maken lite, han fick presentkort på Dressman av dottern innan jul. Och han är skrämmande utan kläder för tillfället :)



På grund av dåligt väder har det inte blivit några nya foton heller. Hoppas på bättre väder för fotografering snart.


Så har jag drabbats av bloggtorka, hittar inget intressant att skriva om just nu. Det är bara så skrämmande tomt upptill :) Skrämmande är vad det är, brukar sällan drabbas av detta men nu är det bara total torka här hos mig.....



Här i Umeå har man tydligen skaffat buss som går på el. Intressant då den bussen tydligen klarar dåligt väglag betydligt bättre än de vanliga bussarna. Detta beror tydligen på att varje hjul drivs av separat motor....man kan vad jag förstå likna det vid fyrhjulsdrift. Och fyrhjulsdrift är underbart när väglaget strular kan jag intyga då vi under många år hade en Subaru......den bilen saknar jag när väglaget strular för då var man aldrig stående. Men bilar blir utnötta, så är det och det drabbade vår Subaru och plånboken tillät inte ett inköp av någon nyare variant ......

Något som också varit på tapeten de senaste dagarna är snöröjningen......eller rättare sagt....avsaknad av snöröjning :) Och jag kan hålla med till en viss del såklart, men man får ju också ha förståelse för att allt inte hinns med på samma gång när snön vräker ner som den gjort hos oss de senaste dagarna.

Men jag kan säga såhär, att så illa som det hittills varit med snöröjningen har jag aldrig varit med om ! Inte ens de stora vägarna har varit röjda, 363:an har varit som en tvättbräda och småvägarna blir bara smalare och smalare på grund av att dom inte kan köra ordentligt. Dom kör så sakta att snön faller tillbaka in i vägen igen.

Vägen ner till oss kan man snart inte mötas två bilar på........

Jaja, men det blir väl vår så småningom och då tinar ju snön bort får vi hoppas :) För som sagt, nu saknas inte snö i alla fall.


Nu önskar jag er alla en fortsatt bra dag. Mot framtiden !


Vi ses

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards