Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Ny vecka

Av Corina - 12 december 2011 07:19


En ny vecka har startat. Och kallt har det blivit dessutom. Och styrningen på pannan fungerar inte så vi får lite halvdåligt med varmvatten. Detta måste fixas inom de närmsta dagarna.

Lucia ska firas denna veckan. Alma ska lussa både på skolan och på andra ställen i Tavelsjö. Generalrepetition är det idag :) Får stryka särken ordentligt imorgon....

Jag kommer själv ihåg spänningen med att gå luciatåg när jag var i Almas ålder. Jag har själv aldrig fått vara lucia. Men det var trotts detta spännande för man var ju med där framme och syntes ju trotts allt :) Då valde man en lucia. Nu får alla flickor i klassen gå lucia en gång var. Mycket rättvist eller hur ?



Julhelgen kryper allt närmare i tiden. Och jag kan tänka mig att det är många som känner av julstressen. Jag säger som jag sagt förr, våga vägra julstressen ! Julen kommer även om man inte lagar all mat själv eller bakar allt bröd själv.

Eftersom jag arbetar värdesätter jag den biten att umgås med familjen högre. Min tid tillsammans med dom blir mera värd än att ha hunnit laga en massa mat och baka en massa som aldrig blir uppätet. Det jag behöver finns att skaffa på affären. Om man är ärlig, vad äter barnen egentligen ? Jag kan ju visserligen enbart gå till mina egna barn men variationen torde knappast vara så stor. Mina barn äter, skinka, köttbullar och prinskorv. Varför ska jag då ställa fram sill och syltor i massor när ingen egentligen vill ha det ? Hos oss brukar det finnas två sorters sill, en pytteburk av varje. Kalvsylta brukar vi ha också, en pyttebit eftersom det är jag och maken som äter det och till detta en pytteburk rödbetssallad. Skinkan köper jag färdigkokt och det beror på för små kastruller :) Enkelt också att bara behöva griljera den.

Jag kan tyckas lat, självklart ! Men tänk efter istället lite. Jag arbetar och sliter och ska dessutom få färdigt allt innan julen som jag kommer att tillbringa mesta tiden av på min arbetsplats. Ingen vinner på att jag arbetar mig dödstrött innan julen eller hur ? Nog blir det väl trevligare med en mamma som när hon äntligen får vara hemma kan och orkar skratta och mysa ?


 

Min mamma väljer själv att stanna hemma, ensam. Frågade henne om detta nu senast. Och hon måste ju få bestämma själv hur mycket hon orkar med. Om vädret skulle bli bra kanske hon kör ner till oss men jag tvivlar. Tror inte hon riktigt orkar med detta. Vi får ringa och sedan åka upp till henne istället, tror nog det fungerar det med :)


Nog med julsvammel :) Nu måste jag ta tag i dagen. Ska torka mina arbetskläder innan jag ska bege mig till arbetet denna dagen.


Vi ses


 
 
Spanaren

Spanaren

12 december 2011 09:34

Måste småle till ditt fina inlägg idag för jag kom att tänka på dig som en mamma i min julsaga. En mamma som vill orka fira jul fastän hon jobbar och ska därför inte slita ut sig på andra sätt ;.)

Stressa är aldrig bra ;.)

Jag köper numera den färdigkokta julskinkan för den är så god ... varför då ugnsbaka eller koka? Fast jag griljerar skinkan så kommer inte den riktiga juldoften fram som med att göra skinkan själv men ...

Många köper hem en massa mat och får sen slänga det mesta! Ät det du/ni tycker om som Corina här säger ... så gör vi också *ler*

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

12 december 2011 12:48

Vad vitt och vackert ni har blir riktigt avundsjuk
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ewelina

12 december 2011 16:23

Fin Fin blogg.. http://thejapanis.bloggplatsen.se/ :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards