Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Hjärngympa :)

Av Corina - 7 december 2011 18:53


Idag har dagen bestått av hjärngympa så för tillfället känner jag mig totalt tom i bollen :) Har suttit på utbildning (bemanna rätt) hela dagen. Ännu en utbildningsdag imorgon blir det. Om jag lär mig något, ja det vete katten :) Jag hoppas det då detta innebär att jag efter denna utbildning på totalt fyra heldagar ska fungera som handledare till mina arbetskamrater.......säger lycka till till mig själv med andra ord :)


Jag hämtade min Tassinomaskin idag och har testat den nu ikväll. Jisses vilket fantastiskt kaffe och chokladen fick full pott av dottern :) Ett synnerligen bra köp ! Grattis till mig som varit rökfri i två månader .Maskinen är köpt för pengar jag sparat för att jag slutat röka, lite peppning behöver man :) Får lägga pengarna på kapslar nu istället.


 

Nu har jag dock inget mera att prata om, skallen känns aningen tom !


Vi ses     

   
 
Ingrid

Ingrid

7 december 2011 21:38

Det är bra mycket bättre att lägga pengarna på kaffekapslar än på cigaretter.
Du är mer än väl värd din Tassimo!

Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Margit

Margit

8 december 2011 00:00

Ja det är jobbigt med utbildningsdagar ooch man är inte van att SITTA och LYSSNA en hel dag!
Vackra bilder du tagit, igen!!!
Nästa gång vi kommer uppåt..och kanske förbi hos dig, så får vi väl prosmaka på det nya goda kaffet!!!!
Duktig du är som slutat röka!!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

8 december 2011 07:38

Vilken underbar bild den översta bilden är ... wow. Är det månne ditt hus man ser eller ...

Bra att du är nöjd med din julklapp :-)

Har du fått någon tid hos företagsläkaren än? Tänker genast på det när du skriver att du ska bli handledare ;.)

Har man ont i kroppen är det inte heller bra att stitta still länge eller hur *ler* Så klart att du lär dig något :-)

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

8 december 2011 17:15

Nej det är inte mitt hus:) Ingen tid än har jag fått.......
Nä visst det är inte bra att sitta still heller men som handledare blir det en del tid framme vid "svarta tavlan" också så lättare är det i alla fall:)Och roligt är det eftersom det innebär en del ekonomi och räkning också.....så kuuuuul :) Kram

 
mariafoto

mariafoto

8 december 2011 08:05

grattis till både kaffemaskinen (rökstopp) och handledarbiten!! Det är alltid kul att få göra lite annat emellanåt..

Kan din nya läckra maskin fixa gott te också? eller får jag vara utan när jag hälsar på? kramar!!!

http://mariaselberg.se

Corina

8 december 2011 17:12

Det finns te också, har beställt så du får också testa :) Kram

 
lillis

lillis

8 december 2011 12:42

Grattis för att du är rökfri, bra jobbat.
Fina foton som alltid
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

8 december 2011 20:50

Så vackra och frostiga foton, det är början på den vinter som är i antåga, nu snöblandat regn ute.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

8 december 2011 21:39

Vad jag blir glad för din skulle vänne *riktig säkert glad*
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards