Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 10 november 2011

I dag också

Av Corina - 10 november 2011 05:34

Måste ner och handla idag också :) Ska ner och handla lite i matväg hit hem. Slut på bland annat frukt och grönt. Så ska jag handla lite dukar och ljuslyktor till avdelningen där jag arbetar. Vi ska få helt nytt nämligen och vi behöver bland annat juldukar. Får se vad jag hittar.

 

Under gårdagen hade jag en sån där halskrage som skidåkarna brukar ha. Den hade jag hela dagen plus att jag har sovit i den inatt. Och vet ni, det har hjälpt min nackspärr faktiskt ! Riktigt 100 % bra är jag inte men oj så mycket bättre ska ni veta :)

Nu är sonen friserad. Det var första gången han fick gå till en frisör faktiskt. Tidigare har jag alltid klippt honom själv med maskin. Men nu tänkte jag att han skulle kostas på eftersom han har massor av spännande virvlar som spökar :) Och han blev så fin ! Ja han är ju fin oavsett men....... detta äventyr kostade 380 kr. Och det är verkligen min gosse värd i mina modersögon ! Någon bild blir det inte eftersom han inte gillar att bli fotograferad, han är som mamma i det fallet :)

Ett besök hos optikern blev det också för sonen. Hans gamla glasögon var urvuxna och han klagade över att han börjat se så dåligt med dom. Och det stämde nog för optikern fick juster ganska ordentligt med glasen. Och bågarna blir svarta denna gången och ganska så neutrala. Kalaset kostade runt 3900 kr denna gången och då har jag valt lite dyrare glas plus en försäkring på två år dessutom. Jo jag vet att man kan operera ögonen också men den biten får han ta ställning till själv när han blir myndig och får jobba ihop kostnaden på egen hand ! För det är en dyr operation att göra. Operationen görs med laser.

Kanske kan det bli ett foto när glasögonen är färdiga :)

 

Alma fick en julkalender med smink.....svindyr i mina ögon men man är ju svag för sina barn :) Kostade 300 kr.......

Dessutom åt hela familjen nere på stan och det kostade också 300 kr :) Så mammas plånbok sanerades rätt ordentligt igår :)

Idag ska jag se om jag får tag på ramar till mina två favoritförstoringar ! Hoppas på det för jag vill få upp dom på väggen så jag kan njuta av dom.

Om jag hinner ska jag ut och promenera lite också, med kameran. Borde ha handlat klart tidigt om jag åker ner när barnen far till skolan. Då är jag hemma igen före kl 11.

 

Vad funderar jag i övrigt på då i denna svinotta ? Egentligen allt och inget om jag ska vara ärlig. Denna morgonen är jag bara glad över att min nacke blivit så mycket bättre. Livet ter sig så mycket enklare med en nacke som inte gör så vansinnigt ont :)

Konstaterar också att det verkligen är kolsvart ute ! Absolut kolsvart, om jag lutar mig åt vänster ser jag lite lampor på andra sidan sjön, gatlyktorna på väg 363 till Vindeln :)

Min digitala termometer har fått spunk och visar 9 grader varmt vilket det inte är nu på morgonen. Den vanliga visar cirka 5 plusgrader. Har bytt batteri i den digitala men det visar lika fullt helt galet. Det blir nog återvinningen för den digitala mätaren idag.

Min första kopp kaffe har jag njutit av i min ensamhet. Snart dyker resten av familjen upp och då blir det annat liv i luckan :) Hörde just ganska tydliga rörelser uppifrån och maken klocka som skränade ordentligt :)

 

Men som sagt, då tar vi några steg till mot framtiden och mot det vi inget vet om. Det blir spännande eller hur ?


Vi ses 

 
 
Jessica

Jessica

10 november 2011 06:19

Vilka härliga, dimmiga bilder. Särkilt den med båten. Fantastisk! =)

http://jesson.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

10 november 2011 08:56

Som vanligt en massa fina bilder.
Ser ut som riktiga tavlor.
Ha en fin dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

10 november 2011 10:52

Fina foton bjuder du alltid på, tycker det skulla vara svårt att hitta variationer när man fotar, men även det fixar du, en fröjd att kika in här.
Det var stora investeringar du gjorde i går, nog tusan märks det i plånboken, det lixom svider och gör ont både i plontan och skälen.
Tur att kragen gör nytta, kan du inte använda den även på jobbet så kanske det går över mycket snabbare.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Corina

10 november 2011 11:59

Man kan fota samma sak olika gånger och det blir ett heeelt nytt foto, varje gång :)
Jo det svider lite ibland men så får det vara :) Idag skulle jag bara köpa ett svart linne till Alma, kom ut med två svarta linnen och en täckjacka till henne, allt under 400 kr :)
Jodå, kragen kan jag ha på jobbet också, tänkte ha det faktiskt...kram

 
kurrelina

kurrelina

10 november 2011 15:24

Oh dina helt underbara bilder...
ha det gott
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

10 november 2011 15:50

Lika fina bilder idag och sitter här och beundrar dem. :)
Ja glasögon är ruggigt dyrt men behöver man dem så är det inget att spörja om som min gamla mormor sa. Jag fick en kallelse av min optiker att komma på besök (de gör så vartannat år) men jag tycker fortfarande att jag ser bra med mina dataglasögon så jag rev lappen. :)

Hoppas du snart blir bättre i din nacke för nackspärr är inget vidare att ha!

Skickar en krya-på-dig kram till dig!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Corina

10 november 2011 17:23

Tack ! Nacken har mått bra av värmen ! Så det är hopp om livet :) Kram

 
Spanaren

Spanaren

10 november 2011 16:53

Så fina bilder ... tack :-)
Varit i stan idag på dagtid ... känns ovanligt.
Du min läkare sa att man fick inte gå för länge med halskrage på för det var inte bra. Kortare stunder gick bra!
Ha en bra kväll/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

10 november 2011 17:23

Jag har inte en krage som jag tror du menar som ger stöd utan en sån där som man även kan använda som vanlig mössa eller till och med pannband, som man ser skidåkarna använda om du förstår ? Vet inte vad dom kallas :)

 
Anette

Anette

11 november 2011 09:25

SV: Tack så mycket, här trivs vi redan.

Vilka härliga bilder!

http://teamlucas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards