Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 5 november 2011

Hejsan Lördag !

Av Corina - 5 november 2011 07:13

Hejsan på er alla !

Som vanligt är jag uppe tidigt. Vaknade redan före kl 6 men tvingade mig att ligga kvar till kl 06.30 Egentligen inte lönt för det gör bara ont att ligga kvar :)

Har lite bilder från den trevliga festen jag var på igår. Vi åt underbart god mat och umgicks några stycken från min avdelning. Vi var 6 tappra som verkligen hade en trevlig stund, tack Helen för att vi fick vara hemma hos dig !

               

Mina kollegor är vansinnigt svåra att få på bild, lite obekväma med att man har kameran med sig.....men till slut fick jag några bilder i alla fall :) Som fotograf ger jag mig inte så lätt ska ni veta ! Men vi hade roligt ! Detta får vi verkligen göra om fler gånger !

 

 

Lilla medelpunkten var trotts allt Helens kattunge......som inte fått något namn utan kallas för kissungen enbart. En kvick liten krabat som dagen till ära fått sig ett eget katträd också :) Fast hon underhöll oss också så jag skulle tro att hon var ganska trött när vi åkte hem :) Men en riktig sötnos är hon i alla fall, håll med om det !


Jag fortsätter ju festandet ikväll jag. Men nu tillsammans med grannen Maria och hennes familj. Jag står för matlagningen ikväll. Har tinat en fransyska på älg som ska stekas hel i stekpåse tillsammans med lite rotsaker. Till detta blir det nog kokt potatis, en grön sallad och en kantarellsås. Det låter väl inte helt fel eller hur ? Och till detta blir det nog lite vin......gubben min väljer nog öl om jag känner honom rätt :)

 

Stanna upp

Lyssna

Titta

Hör tystnaden

Se allt det vackra

Känn hur tystnaden fyller dig

Känn hur det vackra får dig att leva

                                     ©CorinaSelberg


För tillfället sitter jag på min vanliga plats i köket intill köksfönstret. Det är fortfarande mörkt ute även om det börjar ljusna nu. Maken har redan åkt ut i älgskogen. Dottern sover fortfarande, hör att sonen är vaken på övervåningen. Har fått morgonkaffet......vad mera kan man i denna stunden behöva ? Inte mycket måste jag erkänna. Njuter av denna stunden av lugn och ro eftersom jag vet att om en stund är det full fart som gäller här hemma :) Man får ta vara på de fridfulla stunderna !

För min del är dessa stunder för mig själv guld värda ! Morgonen i ensamhet är oftast de enda riktigt fridfulla stunderna för min del. Därför försöker jag verkligen njuta av dessa så ofta jag bara kan ! 


Nu ska jag ha påtår också innan min riktiga dag tar vid, men än ska jag njuta, en liten stund till :)


Vi ses


 
 
lillis

lillis

5 november 2011 08:06

Alltid trevligt när man kan träffas utanför jobbet och ha det kul tillsammans. Så god mat du ska bjuda på i kväll, jag kanske dyker upp. Många fina kort som vi ta del av
Ha en skön och bra helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen .se

 
Ruth

Ruth

5 november 2011 10:29

Så trivsamt ni hade det "Hemma hos", det kan jag se på bilderna. Man lär känna varandra bättre när man träffas utanför jobbets väggar och får också annat att prata om och diskutera.
Hoppas du får det lika trevligt i kväll, ha det riktigt mysigt mad massor av tända ljus och mys !
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

5 november 2011 13:07

Så mysigt och så fint hon hade lagt upp det hela på fräsch och grönt! Så kan jag också göra ibland ;.) Alla dina kollegor verkar mysiga med glimten i ögat *ler*. Men att inte ha döpt kissen ... det får hon allt skämmas för ;.) Så vacker kisse måste bara få ett vackert namn.

Låter underbart gott det du ska bjuda på i kväll *mums* Hälsa till Maria.

Dikten ska du absolut skicka in till Piteå-Tidningen plus en bild till. Mejlar dig adressen.

Ha så trevligt i kväll/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

5 november 2011 22:11

Men vilken så söt liten kisse !! och så sött den lägger huvudet på sned.
Längtar nu så efter en ny liten katt.
och så fint foto med det spegelblanka vattnet...otroligt vackert
och fotot med roddbåten vid stranden
och så fint du skrivit
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Cina

Cina

6 november 2011 07:27

Ja det ser verkligen ut som om ni haft en mycket trevlig kväll.
Visst gör man detta lite för lite man behövs nog träffas utanför jobbet ibland oxå.
Ha en fin söndag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards