Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Söndag

Av Corina - 30 oktober 2011 06:37

Mot nya mål i livet eller något åt det hållet :) Så kan man kanske kalla denna bilden av stentrappen . För tillfället räcker det för min del att få igång kroppen varje morgon ! Och se till att den fortsätter fungera över dagen dessutom.

Just nu är kroppen inte alls så snäll mot mig. Det värker och jag känner mig oerhört stel. Sätter det i samband med mitt rökstopp........blodgenomströmningarna ökar och detta gör att kroppen reagerar som den gör. Vid mitt förra riktiga rökstopp blev det såhär också.........när jag började röka igen hade jag inte alls samma värk, rökningen fungerade som värkstopp :) Men rökstoppet ger så mycklet annat possitivt så denna gången ska jag inte ge mig även om värken inte så kul heller.

Till en viss del kan värken släppa greppet med träning men inte till 100 %.

 

Jobbet, ja det är en historia i sig själv. Nu är det verkligen tungt på avdelningen ! Man sliter verkligen varje morgon. Att tre stycken ska ta hand om elva boenden ter sig idag verkligen skrämmande. Morgonarbetet tar liksom aldrig slut. Igår var vi just klara när lunchen kom, man hinner inte ens få ett ordentligt fika längre. Tack vare alla nedskärningar och att vi fått tyngre boenden får vi verkligen slita. Chefernas åsikter om att bemanningen på ett sjukhem ska vara lägre än på övriga avdelningar börjar synas nu ! Och kännas kan jag påpeka. Om detta får fortsätta vet jag inte hur jag ska orka fortsätta.......kroppen orkar helt enkelt inte !

     

Mina nätter börjar bli jobbiga då jag inte får sova ordentligt. Vaknar gång på gång eftersom det värker som tandvärk i kroppen. Men jag hoppas det blir bättre när jag kommer igång med min träning igen. Men tills dess får jag härda ut helt enkelt.

Jaja.........har i allafall kommit igång denna morgonen. Nu har jag fått mitt kaffe och då har jag vaknat till. Nu ska jag duscha innan jag tar på mig kläderna. Sedan kan det nog bli aktuellt med en liten frukost också. Kl 12 ska jag vara på jobbet igen :)

Men sedan ser jag fram emot två lediga dagar som jag gör lite som jag vill med. Just nu har jag nog bara tvätten att ta hand om.

Sedan ska jag gå igenom lite fotografier för framkallning.....och funderar på att sätta ihop en personlig almanacka för nästa år med mina foton. Borde bli rätt fint om jag väljer rätt foton, eller hur ? Men det lär väl ta sin tid, har ju en hel del att gå igenom. Blir ganska många foton under ett år :)


Så......mot duschen !

   

Vi ses !

 
 
Cina

Cina

30 oktober 2011 07:54

Fytusan att ha värk så där jag vet hur det är men det ger dig ingen tröst.
Inte roligt o dessa JÄ**A nerdargningarna gör mig galen. Näää dom som bestämmer skulle själva ut och känna på hur det är att jobba inom vården idag.
3 personal på 11 st det är F*N inte klokt o alla behöver hjälp men allt.
Usch jag blir så arg men vad hjälper det. Alla som bestämmer + politiker skulle ut på en avdelning så kan dom få slita ändan av sig. Tror inte Reinfeldt vill vara utan kafferast och slita hund. Usch så det har blivit.

Ja gör en kalender av alla dina underbara vackra bilder.

Hoppas du står ut med att jobba em/kväll idag.

Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

30 oktober 2011 10:06

tycker riktigt synd om dig och din kropp. Har du provat Tempurmadrass ? jag har både madrassen och kudden, kan inte vara utan.
Det är tragiskt att det skall vara så inom vården. sedan vi gick med i EU så har allt rasat av den välfärd vi en gång hade. Varje år betalar vi 11 milliarder till EU, tänk vad dessa pengar hade gjort nytta här i Sverige. Kanske flytta till Norge, dom var så kloka så dom ställde sig utanför denna unionen.
Trappan på bilden längst upp blev min favoritbild i dag, även om alla bilder var fina.
Kram vännen och styrkekram till dig.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

30 oktober 2011 15:46

Fy så jobbigt du har det!
Inte nog med det kämpiga med rökstoppet och konsekvenserna av det, men att det ska vara så tufft på jobbet samtidigt.
Fina bilder bjuder du på i alla fall!
Hoppas att du snart mår bättre!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Spanaren

Spanaren

31 oktober 2011 07:31

Så vackra bilder ... tack :-) Stentrappan ... wow och åter wow!

Du jobbar och du sliter och värken är inte pga. rökstoppet ... din kropp börjar med att säga i från. Panodil är bra för din mage och räcker inte detta kanske du måste börja med att tänka om hur ditt liv ska vara? Kanske dags att bli omplacerad, sjukskriven eller så.

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

31 oktober 2011 07:35

Omplacering har jag kollat, finns inget att placera om till.....och sjukskriven,jovisst men idag vet man ju inte förränn efteråt om sjukkassan godkänner sjukskrivningen....och åtminstone jag vågar då inte chansa och kanske i slutänden inte ha något att leva av...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards