Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Vem är jag ?

Av Corina - 26 oktober 2011 09:59

Fick en liten uppgift från vännen Spanaren  . Igår frågade hon vilken blomma man liknade sig själv vid och jag valde Pelargonian. Idag fick man som uppgift att presentera sig och blomman i bloggen :)


Och som pelargon tillhör man väl en ganska stabil blommgrupp, skulle vilja påstå att jag står med båda fötterna på jorden. Oftast i alla fall, visst kan fantasin rulla på ibland men rätt snart är jag åter i verkligheten.

Ganska hemmakär är jag........visst är det trevligt att resa men friden kommer åter i mitt inre när jag åter trampar hemmamark !


För mig står denna blomma för trygghet.......kopplar den till min mormor bland annat. Hon hade köksfönstren fulla med röda pelargonior, året runt :)

Och jag vill tro att jag är en trygg och stabil person..........lite svårt att beskriva sig själv faktiskt :)


Blommorna när dom blommar är iögonfallande och stora. Vet inte om jag iögonfallande men jag kan i alla fall göra mig hörd och mitt röda hår syns ju trotts allt. Stor, jodå om man ser till ytan är jag ganska stor :) Men jag strävar efter att minska mitt omfång........tar sin tid :)

Om jag skulle sammanfatta mig själv........en liten tant i sina bästa år som står stadigt på jorden och som trivs bäst i min hemmamiljö.


 

 
 
Spanaren

Spanaren

26 oktober 2011 10:54

Underbar beskriving och underbara blombilder ... tack :-)
Jag satt med ett småleende på mina läppar samtidigt som jag ryste av att få läsa hur fin du är som personlighet. Du är mig så kär vännen *tack* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

26 oktober 2011 17:10

Underbara bilder du visar.
Pelargonia är underbar jag har kvar några i köksfönstret som fortfarande blommar.
Goa kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

26 oktober 2011 21:15

Corina!!! Titta oh kollat på ALLA fina bilder du visar!!! Vad du kan!!! Och Pllisarna, också så vackra!!!
Sett att du hj'lpt nåra med nya Headers också!!! Du är SÅ kunnig och duktig!!!!
Kram!!!!

http://margiholm.blogg.se

 
Ruth

Ruth

26 oktober 2011 23:06

Det är inte enkelt att beskriva sig själv, men du har lyckats väldigt bra. Jag är också väldigt hemmakär så där är vi lika. Så fin layout du har gjort till Cina, hon saknar så PSP på sin nya Mac, gulligt av dig.
Många kramar till dig.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards