Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Måndag - funderingar

Av Corina - 17 oktober 2011 07:52

Alma startade med sina julfunderingar denna morgon. Hur vi ska fira den, vart vi ska fira den och med vilka vi ska fira vår jul. Och så påbörjades den sedvanliga önskelistan också som dels tenderar att bli längre för varje år plus att de önskade sakerna blir dyrare också :)

En sak torde vara ganska säker, vi kommer att fira julen här hemma men tillsammans med vilka vet jag inte alls. Jag skulle helst av allt slippa julen men det är en helt annan historia. Nu är det som det är och högtiden ska firas :)


Julschemat är i planeringsstadiet på jobbet. Förra året arbetade jag delar av julen och delar av nyåret också. Blir så ibland......eller snarare......varje år nästan. Det året jag arbetade natt var jag faktiskt ledig hela nyårshelgen :)

I år blir det hela julhelgen.......har ju viss vana med att arbeta julen om man säger så :) Men nyåret kommer jag att vara ledig......har jag bestämt :)

Hos oss finns ingen turordning när det handlar om dessa storhelger och det kan jag sakna ibland. Så länge en del anser att om man arbetat en av helgdagarna så har man jobbat storhelgen  blir det aldrig någon rättvisa. Och jag orkar inte föra diskutionen längre heller eftersom det inte ger något !

Vad jag däremot är in till leda trött på är argumentet att man har småbarn och måste få vara ledig för deras skull.......jag har också barn men inser ju att man har valt det arbete man har och där ingår storhelger oavsett ! Någon vet jag vid något tillfälle angav att min mormor är gammal, hon kanske inte lever nästa år....jaha och min mamma är svårt sjuk.....nästa år kanske hon inte finns bland oss längre.......det håller inte i mina ögon.

Jag kan räkna upp fler dåliga ursäkter till att inte jobba storhelger :)

Nåja......någon måste ju trotts allt jobba så är det eller hur ? Och i år blir det jag som jobbar, bland annat.


Så till Almas önskelista. Överst på listan detta året står Hamster ! Den önskan kan jag säga att den kommer inte att uppfyllas. Med råttjägaren Sixten i huset skulle detta helt enkelt inte fungera ! Om jag får vrida till det så blir det en ganska kostsam kattmat.......sorry för det låga skämtet :)


Vi ses 

 
 
Ingrid

Ingrid

17 oktober 2011 08:47

Ursäkten godtas ;)

Visst är det ett pyssel att få allt att funka när man jobbar och speciellt när man har ett sånt jobb som ditt. Min mamma jobbade också inom vården och sedan vi blev vuxna tog hon alltid helgerna för att låta sina yngre arbetskamrater med småbarn var så mycket lediga som möjligt.

Ha en fin måndag!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Maggan

Maggan

17 oktober 2011 09:37

Hej igen!
Du påminner mig starkt om hur det var när jag jobbade inom vården. Många gånger blev jag tillfrågad av de yngre om jag inte kunde ta deras pass. Ibland gjorde jag det,men ibland blev jag som du irriterad på dom. Som sagt jobbar man på schema så vet man ju att man måste ta storhelger också.
Ja och nu börjar det lacka mot jul och dom bekymren.Vi är så stor familj så vi får dela upp dagarna. Jobbigt!
Idag har jag gråväder hos mig men tänker ändå ta en tur ut på "stan".
Ha det bra vännen. Kram!

http://bloggplatsen

 
Maria

Maria

17 oktober 2011 09:53

Här sitter en till som helst skulle vilja slippa julen. Packa en resväska och dra iväg till ett varmare land. Men men, bara att bita ihop och försöka överleva högtiden ;) Trots allt så är den fort överstökad :)
Ha en bäst måndag/Kram

http://maria9.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

17 oktober 2011 11:20

Förbaskat bra skrivet om att du/ni har valt ert yrke själva och då gäller det att stå sitt kast *tumme upp*

Sedan så tycker jag det är bra med knytkalas till jul som så många familjer har införts.

Önskar också att hetsen med julklappar ska minskas och att man inser att det är maten, gemenskapen och någon klapp som är det viktigaste!

För vem vet vad som händer oss idag, i morgon osv.

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

17 oktober 2011 23:39

Det är jobbigt med helger, då speciellt jul när man har barn, dom vill ju ha båda föräldrarna hemma, känns så fel annars. Svårt med det yrket du har, alla kräver ju sitt. Lite rättvisa kan man väll kräva med arbetskollegorna.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

18 oktober 2011 08:54

Visst är det jobbigt att jobba storhelger men som du själv skriver så hör det ju till att man gör det inom sjukvården.
Men jag tyckte det gick bra bara man kom dit.
Fast tråkigt när man har mindre barn.
Hoppas det fixar till sig.

Underbara foton som vanligt!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

18 oktober 2011 17:36

Ja tyvärr. sä r det när man jobbar i vården,,,det MÅSE vara täckt alla turerna...så att de boende..får sin tillsyn och skötsel. OCH Julaftonen.."C-turen"--är ju allra tråkiga att behöva jobba...
NU när man är pensionär..så slipper man...
Ja jag skulle inte eller köpa en hamster...när man har katt....
Kram!!!!

http://margiholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards