Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

God Morgon

Av Corina - 6 oktober 2011 07:13

    

 


   

     

Idag startar jag med bilderna på mig själv från igår. Hoppas ingen sätter kaffet i vrångstrupen bara :) Fråntar mig allt ansvar för evetuella skador som kan uppstå.........

På första bilden är jag inte målad..........


      

Ett löv som jag fotat inne på en svart servett. Plockade lövet ute i trädgården. Ganska läckert blev det eller hur ?


   


Två andra löv som jag hittade ute i trädgården, som fick följa med in för fotografering. Blir rätt intressant när man kommer så nära tycker jag. Detaljerna roar mig !  


Så övergår vi till dagens vedermödor. Jobbar idag. Börjar kl 12 och slutar kl 21. Ska väl gå bra vad jag vet nu i alla fall. Men man vet ju aldrig vad man möter när man kommer till avdelningen numera.

Maken ska bort idag, någon form av kurs vad jag förstår hemma hos en kompis till honom i jaktlaget. Vad det handlar om har jag inte en aning......blir nog bra :)

Viktor slutar tidigt idag men skolan har visst ordnat så alla ska ta sig hem utan problem. Vi får hoppas det eftersom ingen av oss kan hämta sonen.

Igår kväll var det dansträning för Alma. Jag agerade taxi.


I sista minuten, som vanligt börjar Alma fundera över vart hennes kläder kan vara på morgonen.....och så blir det skrik och panik när vissa saker inte hittas genast. Försöker verkligen att få henne att inse att ibland måste man börja i tid för att hinna. Men inte är det lätt inte. Största problemet är väl att pappa i huset har en tendens att lägga bort saker på det mest otroliga ställen.......enklast är att låta sakerna (kläderna) ligga där hon tar av sig dom, för det mesta under bordet i vardagsrummet. Då hittar hon igen dom snabbare :) För hon kommer ihåg vart hon tog av sig kläderna.  Men pappa är och förblir hopplös och därför uppstår denna skrik och panik allt som oftas på morgonen......vissa gånger är det rätt praktiskt att börja jobba kl 7 kan jag påstå :)


Nu ska jag fortsätt klura på fortsättning om mitt jägarliv.............


Vi ses 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards