Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Viktigt !

Av Corina - 4 oktober 2011 08:41

http://www.socialstyrelsen.se/aldre/demens/vad-tycker-du-om-bemanningen-i-demensvarden


En förfrågan från socialstyrelsen som borde uppmärksammas i allra högsta grad ! Man besvarar frågorna anonymt ! Om detta gör någon skillnad i slutänden vet jag inte men det borde ge en hint om hur illa saker och ting fungerar idag ute på golvet........


Vi personal besvarar ju en medarbetarenkät också varje år. Saknar förra årets resultat men det var väl så dåligt så det stoppades undan antar jag.

Ska bli intressant att kanske få ta del av enkätens resultat detta året istället då...fast man får aldrig vara säker numera har jag erfarit.


Och det ständiga återkommande favoritordet, VERKSAMHETSANPASSNING !

Detta ord har jag verkligen hört till leda ! Vi utför detta dagligen för att verksamheten ska fungera. Vi formligen springer benen av oss för att allt ska fungera. Vad får man tillbaka ? Inte ett vitten vill jag påstå. Istället ska man som personal pressas ännu mera, vara ännu mindre ledig. Man är inte personal längre man är en slav som ägs av arbetsgivaren ! Och så funderar man över varför personalen blir sjuka !!!!!!!!!! Detta är ju f** i mig skrämmande. Ovan på detta har man dessutom inte råd att vara sjuk längre, speciellt inte om man arbetar deltid. Har allvarliga funderingar på att återgå till heltid för då kan jag i alla fall vara sjuk en dag eller två under en månad och i alla fall behålla deltidslönen.

Och råkar man öppna munnen en gång så blir man effektivt tystad ......då klassas man som besvärlig och är bakåtsträvande !


Det är dags att ta vara på den fungerande personalen nu ! Personalen är verkligen utnyttjade till 100 %........och vem vill ta över efter oss som det ser ut idag ? Inte en chans att våra ungdomar väljer detta yrke som dels är lågstatus, lågavlönat och inte ger oss en chans att stiga i graderna. Vem vill offra sitt liv för detta arbete utan att få något åter ? Inte ens vara ledig så man kan återhämta sig och hinna och orka vara med familjen !


Jag trivs med mitt arbete, det har jag gjort ända sedan jag började för en sådär 27 år sedan. Men jag börjar känna mig sliten och under åren har man enbart fått genomlida försämring på försämring med hänvisan om att ekonomin är så dålig. Snart ger man upp så är det ! Snart börjar jag gå till arbetet utan en tanke på något annat än att göra det jag ska och sedan inte mer. Och jag är nog inte ensam, trist är det ! 


Besvara enkäten.......det kan ju väcka en tankeställare i alla fall. Hoppas måste man ju få göra.

 
 
Spanaren

Spanaren

4 oktober 2011 10:16

Stress på jobb förekommer även om det inte är sjuka och gamla som får lida plus personal.

Det dras in och arbetarna ska prestera mera och oftast så är det en överitid som många kanske känner sig tvingad att skriva på för annars så ...

....

I Boden kommun får dom äldre först frukosten klockan 10.00 och sedan lunchen klockan 11.00 ... bara så att personalen ska hinna med?!?!

.....

Men feta löner kan dom som redan har mycket få extra i sina börsar. Och inte ser dom så utstressade ut heller ;.)

....

Ska titta in på undersökningen och svara/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

4 oktober 2011 10:21

Tack för det ! Man vill ju trotts allt att det ska göra skillnad om människor tycker till. Demensvården haltar verkligen överallt i vårt land ! Jag kanske inte når ut till så många via bloggen men till några i alla fall som orkar svara på enkäten....många bäckar små.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards