Corinas Blogg

Alla inlägg den 19 september 2011

Av Corina - 19 september 2011 14:06

Jepp så är det, en helt ny vecka att göra något av. Livet rullar på här hos mig oavsett om det nu är vardag eller helg. Finns alltid sysslor.......men ibland struntar man i sysslorna :) I alla fall jag. Har liksom kommit till insikt om att livet måste bestå av lite mera än städning och klädtvätt. Självklart, det ska ju göras detta också, städningen och tvätten. Men spelar det någon roll om det blir skippat någon vecka då ? Enligt mig, nä inte alls. Tvätten kanske, den skippar jag väl sällan en hel vecka men städningen kan jag faktiskt strunta i. Jag har det inte välstädat, långt ifrån kan man väl säga. Nog ser man dammet nog :) Men varför ska jag ägna min lediga tid åt att ständigt springa runt med en dammtrasa ? Lite skit i hörnen har ingen dött av, eller ? Om mina besökare inte klarar av att se lite damm, då får dom väl strunta i att besöka mig då. Mina riktiga vänner kommer ändå och så många riktiga vänner har jag nu inte :) Min bästaste vän är ju grannfrun Maria och hon kommer även om jag har lite skit i hörnen ....... och hon är vänlig nog att inte påpeka bristerna :)

Om vädret är perfekt varför ska jag stanna inne och städa när jag kan gå ut och trivas i det vackra vädret tillsammans med min kamera ? Kommer inte på något hållbart svar faktiskt. Nä en sån dag ger jag attan i städningen och går ut i stället.

Istället för att känna sig som lövet här lite vissen återfår man kraften av att vara ute istället för att stanna inne och städa (vilket dessutom är väldans trist). Så som sagt, bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete......(ursäkta språkvalet).


       


Idag har jag varit på dotterns IUP (Individuell Utvecklings Plan). Trevligt att träffa hennes lärare som för övrigt också sonen hade i årskurs 4 - 6 . Det enda som nämndes var väl att Alma pratar lite väl mycket. Förvånar mig inte alls, hon började prata när hon var 1½ år och har sedan dess inte varit speciellt tystlåten om jag får säga så :)

Maken har åkt upp till Sorsele idag efter IUP samtalet. Ska hjälpa dottern med boupptäckningen efter hennes mamma som gick bort i sommar. Måste ju göras. Han beräknas att komma hem på onsdag förmiddag för på kvällen måste han köra Alma till hennes dansklass eftersom jag arbetar kvällen.


Ja detta får bli dagens inlägg......nu ska jag.........ta hand om disken och planera dagens middag.


Vi ses

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards