Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Ensam

Av Corina - 18 september 2011 15:32

Jag vill vara ensam när jag går ut i naturen. Helt ensam tillsammans med min kamera. Missar en massa om jag har sällskap med mig och ger mig inte riktigt tid till att njuta av allt som finns att se.

Jag kanske inte missar blommorna men jag ger mig sällan tid att riktigt stanna upp och fotografera :)

     

Även en vissen blomma kan vara vacker, bara man kommer den riktigt nära.


 

Murkna trädstammar blir rena konstverken bara man orkar bry sig, eller hur ? Och kommer man nära kan man upptäcka sånt man aldrig skulle lägga märke till om man vandrar runt och pladdrar :)


En stor Tallstam......vilket mönster eller hur ?


    Ett gammalt rostigt lås med vidhängande rostig kätting :) Detta prydligt snott runt en trädrot. Man undrar ju om detta låset verkligen går att låsa upp........


        

Kryper man dessutom riktigt ner bland spenaten kan man göra underbara upptäckter.......och man blir lite skitig dessutom. Men vad gör det ? Ett nät fyllt med droppar kan vara så vackert ! Hade jag haft sällskap med mig hade jag knappast gett mig tid till att krypa runt på knä i blötan......skulle nog inte ens ha lagt märke till nätet ens långt där nere i gräset intill en gammal stubbe någonstans ute i skogen.


        Nu hittade jag en fjäder också liggandes på marken. För att inte förstöra dropparna fick jag krypa ner på knä igen :) Kanske ingen ovanligt fjäder men ett konstverk i alla fall :)    


Är så spännande att sedan komma hem igen och kolla allt man fångat i kameran. Av flera hundra kort idag blev detta kvar :) Resten kasserades.......så är det för det mesta med fotograferingens konst. Men jag kom hem igen glad och nöjd om än både blöt och skitig om knäna......

Måste skaffa knäskydd tror jag om jag nu ska fortsätta krypa runt i skogen på knä.......ja jag har till och med legat platt på mage stundvis :)   Och det är ganska tur att man är ensam dessa gånger....för ner går ju väldans bra, problemen kommer när man ska upp igen :) Man är ju inte speciellt smidig om man säger så....men upp tar jag mig bevisligen eftersom jag fick till detta blogginlägg :)


Och nu ska det snart lagas middag hos mig......ska bara ta hand om kameran ordentligt först. Vad det blir till middag ? Rester från gårdagens älgstek till mig å gubben, barnen har valt kycklingnuggets.......


Vi ses

 
 
Astrid

Astrid

18 september 2011 16:53

Jag håller fullständigt med dig.Jag vill vara ensam på mina promenader men gärna en hund i sällskap
Jag vill tänka själv och gå i den takt som jag mår bäst av

http://astridlarsson.wordpress.com

 
kristina

kristina

18 september 2011 19:34

Jag håller med dig om att det är skönt att vara ensam i skogen.
Vilka härliga stunder med kameran du har.
Jag är så impad av dina otroliga bilder. Vad du är duktig och vilket öga du har för det vackra.
Vilken gåva du har!
Goa kramar till dig1

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Henry

Henry

18 september 2011 20:00

Vilka bilder!! Du är verkligen vän med din kamera.
Om jag kunde fota hälften så bra skulle jag vara glad.

Ha en skön söndagskväll!

Kramar

http://carinochhenrysblogg.blogspot.com

Corina

19 september 2011 05:15

Tack för det ! Denna gången kunde jag återgälda ditt besök på bloggen, förra gången kom jag inte ens in på er blogg, vet inte varför men.....kram !

 
Spanaren

Spanaren

19 september 2011 13:33

Instämmer helt med det du säger ;.) Nu är det Sokkos som får hänga på när jag fotar. Fina bilder igen och den där med Fibblan ... var helt suverän *tumme upp* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards