Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Söndag

Av Corina - 18 september 2011 07:13

Kylslagen morgon idag. Just nu endast 2,5 grader här i alla fall. Var nog kallare när gubben begav sig ut i älgskogen. Fick just ett MMS från skogen, gubben har fällt en ko alldelens nyssens. Var ju synd att det inte var igår då dottern Alma satt med på passet.


 Fick dirrigera ambulansen igår förmiddag också. Inget man strävar efter men en nödvändighet här ute i spenaten. Min ena svåger blev sjuk igår, kände av hjärtat. Är hjärtopererad sedan tidigare och har varit skraltig under sommaren. Nu ligger han på sjukhuset och dom har gjort en By Pass igen. Nu hoppas vi på snabb bättring så han kommer hem igen !

 Gårdagen bjöd på härligt väder. Blev några trevliga foton under dagen. Min vana trogen kryper jag runt på alla fyra :) Just för tillfället poppar det ju upp svamp lite här och var. Den ovan satt dock i näshöjd på en björk.

 Blommor är alltid trevligt att fotografera. Men dom börjar ju ta slut utomhus nu när det blir kallare. Fortfarande blommar mina pelargonior men det blir ju lite lätt enformigt att hela tiden ta bilder av dessa, men har man inget annat så...........

           

Denna lilla snigel var jag bara tvungen att fota en gång till bara för att testa lite andra inställningar på kameran. Kan kanske tyckas enformigt att ta flertalet bilder på samma objekt men för mig betyder det träning :)


Annars så verkar det bli en fin dag idag också så det kanske kan bli lite fotograferande även denna dagen. Solen skiner i alla fall även om det är lite kylslaget ute. Får väl ta på mig kläder :)    


Blir det någon riktig bra bild återkommer jag nog under dagen :) Kram till er alla.


Vi ses 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards