Corinas Blogg

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Corina - 18 september 2011 15:32

Jag vill vara ensam när jag går ut i naturen. Helt ensam tillsammans med min kamera. Missar en massa om jag har sällskap med mig och ger mig inte riktigt tid till att njuta av allt som finns att se.

Jag kanske inte missar blommorna men jag ger mig sällan tid att riktigt stanna upp och fotografera :)

     

Även en vissen blomma kan vara vacker, bara man kommer den riktigt nära.


 

Murkna trädstammar blir rena konstverken bara man orkar bry sig, eller hur ? Och kommer man nära kan man upptäcka sånt man aldrig skulle lägga märke till om man vandrar runt och pladdrar :)


En stor Tallstam......vilket mönster eller hur ?


    Ett gammalt rostigt lås med vidhängande rostig kätting :) Detta prydligt snott runt en trädrot. Man undrar ju om detta låset verkligen går att låsa upp........


        

Kryper man dessutom riktigt ner bland spenaten kan man göra underbara upptäckter.......och man blir lite skitig dessutom. Men vad gör det ? Ett nät fyllt med droppar kan vara så vackert ! Hade jag haft sällskap med mig hade jag knappast gett mig tid till att krypa runt på knä i blötan......skulle nog inte ens ha lagt märke till nätet ens långt där nere i gräset intill en gammal stubbe någonstans ute i skogen.


        Nu hittade jag en fjäder också liggandes på marken. För att inte förstöra dropparna fick jag krypa ner på knä igen :) Kanske ingen ovanligt fjäder men ett konstverk i alla fall :)    


Är så spännande att sedan komma hem igen och kolla allt man fångat i kameran. Av flera hundra kort idag blev detta kvar :) Resten kasserades.......så är det för det mesta med fotograferingens konst. Men jag kom hem igen glad och nöjd om än både blöt och skitig om knäna......

Måste skaffa knäskydd tror jag om jag nu ska fortsätta krypa runt i skogen på knä.......ja jag har till och med legat platt på mage stundvis :)   Och det är ganska tur att man är ensam dessa gånger....för ner går ju väldans bra, problemen kommer när man ska upp igen :) Man är ju inte speciellt smidig om man säger så....men upp tar jag mig bevisligen eftersom jag fick till detta blogginlägg :)


Och nu ska det snart lagas middag hos mig......ska bara ta hand om kameran ordentligt först. Vad det blir till middag ? Rester från gårdagens älgstek till mig å gubben, barnen har valt kycklingnuggets.......


Vi ses

Av Corina - 18 september 2011 07:13

Kylslagen morgon idag. Just nu endast 2,5 grader här i alla fall. Var nog kallare när gubben begav sig ut i älgskogen. Fick just ett MMS från skogen, gubben har fällt en ko alldelens nyssens. Var ju synd att det inte var igår då dottern Alma satt med på passet.


 Fick dirrigera ambulansen igår förmiddag också. Inget man strävar efter men en nödvändighet här ute i spenaten. Min ena svåger blev sjuk igår, kände av hjärtat. Är hjärtopererad sedan tidigare och har varit skraltig under sommaren. Nu ligger han på sjukhuset och dom har gjort en By Pass igen. Nu hoppas vi på snabb bättring så han kommer hem igen !

 Gårdagen bjöd på härligt väder. Blev några trevliga foton under dagen. Min vana trogen kryper jag runt på alla fyra :) Just för tillfället poppar det ju upp svamp lite här och var. Den ovan satt dock i näshöjd på en björk.

 Blommor är alltid trevligt att fotografera. Men dom börjar ju ta slut utomhus nu när det blir kallare. Fortfarande blommar mina pelargonior men det blir ju lite lätt enformigt att hela tiden ta bilder av dessa, men har man inget annat så...........

           

Denna lilla snigel var jag bara tvungen att fota en gång till bara för att testa lite andra inställningar på kameran. Kan kanske tyckas enformigt att ta flertalet bilder på samma objekt men för mig betyder det träning :)


Annars så verkar det bli en fin dag idag också så det kanske kan bli lite fotograferande även denna dagen. Solen skiner i alla fall även om det är lite kylslaget ute. Får väl ta på mig kläder :)    


Blir det någon riktig bra bild återkommer jag nog under dagen :) Kram till er alla.


Vi ses 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards