Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 14 september 2011

Lätt grinig idag

Av Corina - 14 september 2011 13:47

Känner mig aningen smågrinig idag :(


Dagen började väl inte riktigt som planerat. Väckaren ringde kl 5 och inte behövde jag stiga upp då idag utan kl 6 hade räckt. Jag hade klantigt nog ställt väckaren fel och har jag väl vaknat kan jag inte somna om. Så jag fick vackert stiga upp  


Så hade jag planerat att ta tag i min hemsida också, plocka bort gamla fotoalbum och ersätta med nytt album. Allt för att spara lite utrymme. Foton tar ju som bekant en hel del plats. Men ingenting fungerar tydligen numera med one.com som jag varit så nöjd med under alla år  . Bara felmedelanden och annat tjafs hela tiden. Har tagit mig hela dagen att få bort gamla gallerier och få dit ett enda nytt galleri plus några album.  Kan väl tala om att jag varit ganska så irriterad  . Funderade starkt på att börja kolla runt lite på nytt webbhotell men hejdade mig.......one.com är ju bland de billigare och har ju fungerat hur smidigt som helst tidigare. Så jag kommer att starta med att skaffa en ny router och omgruppera lite datorer i nätet här hemma först. Nåväl, till slut lyckades jag i alla fall ta bort gamla gallerier och få dit ett nytt galleri med mina makrobilder. Har också lyckats uppdatera mitt galleri med årets bilder. Men det har tagit mig hela dagen........  


Så tänkte jag att jaaa det regnar inte.....då kan jag gå ut å fotografera lite makro. Jo men tjena mittbena.....hann inte tänka tanken klart så startar regnet igen.....fullkommligen vräkte ner      . Jahapp så det var bara att gå in igen. Några minuter senare höll det upp igen. Ut fort som attan och fota lite innan det började regna igen, reslutat......en massa skitfoton såklart.


Så som sagt var, jag är aningen smågrinig idag     


 
 
Ruth

Ruth

14 september 2011 15:51

Själv så har jag aldrig varit missnöjd med One.com, tycker dom är så lätta att ha med att göra. Vi köpte också en router så båda datorerna kan vara kopplade mot nätet, men vi märkte båda att datorerna tappade kapasitet, så den kopplades bort.
Det kommer nog flera fina höstdagar så du kan ta en foto runda.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Corina

14 september 2011 16:47

Den router jag har är för gammal och strular när man ska ladda upp bilder på nätet, i överigt inverkar den inte på datorernas funktioner alls. Sonens Xbox 360 fungerar också utmärkt via samma router som datorerna. Måste skaffa en ny bättre med andra ord.
One.com tycker jag också om egentligen, har aldrig strulat tidigare men just idag fungerade inte ett dugg.....tillfälligt får jag verkligen hoppas.

 
Ingrid

Ingrid

14 september 2011 16:14

Ibland är det motigt!
Hoppas att du snart seglar i medvind igen.

Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
lillis

lillis

14 september 2011 19:08

Vissa dagar så känns allt motigt och besvärligt
Hoppas att det känns lättare i morgon
Ha en skön kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

15 september 2011 07:55

Hoppas att du har en bättre dag idag ;.)
Till helgen utlovas sol ... hoppas att du är ledig då så att du kan fota allt det du vill!
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

15 september 2011 09:27

Jodå, verkar bli en bättre dag idag :) Och ja jag är faktiskt ledig i helgen, fredag, lördag och söndag dessutom :) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards