Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Hösten är här !

Av Corina - 1 september 2011 09:03

  1 September, hösten har kommit. Som vanligt blir man förvånad, vart tog tiden vägen egentligen ? Men så är det väl, har man roligt går tiden väldans fort.

Jag älskar hösten.....alla dessa underbara färger och den underbart höga luften tidiga mornar. Än har inte färgerna kommit ännu, men snart sprakar naturen i fantastiska färger. Jag hoppas kunna föreviga dessa färger......beror ju lite på väder och vind och om det passar mina lediga dagar.

Nu startar en tid när det brukar bli fullt upp eftersom maken jagar under denna tiden. Allt som oftast sitter han ute i skogen, blir på min lott att se till hus och hem......åtminstone helgerna i första hand.


Det var en fröjd att se sonen komma hem till kläderna jag handlat. Vad glad han blev ! Och allt passade dessutom. Så idag for han till skolan med nya kläder. Stövlarna till dottern passade också. Så jag behöver inte åka in och byta något idag. 


Nu ska jag hänga tvätt och fortsätta plocka lite här hemma. Kanske pyssla lite med nya smycken också, om andan faller på.


Vi ses

 
 
lillis

lillis

1 september 2011 11:22

Även jag gillar hösten och alla fina färger
Vad bra att din son och dotter kunde ha sakerna som du köpt
Ha en bra dag
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

1 september 2011 16:14

Jag har lite svårt för hösten, men just nu är det jättehärligt och september och oktober går an, sen när november nalkas, då är det inte roligt alls.

Så bra att kläderna du köpt till barnen passade så bra.

Kram och ha en fin fortsättning på dagen!

http://stenstugu.com/wp

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

1 september 2011 21:34

Så vacker bild !
Och ja hösten är nu på intåg, och jag undrar verkligen också vart tiden tar vägen
denna sommar tycker jag har gått ovanligt fort
Men hoppas vi får en lång och härlig höst, för denna årstid kan vara helt ljuvlig också
Kramar

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

2 september 2011 08:23

Älskar denna vackra höstbild ... tack :-)
Kul att läsa att du är på bättringsvägen och att du är en människa gjord av kött och blod och som inte har allt hemma i en pedantisk ordning *gapskratt*.
Kul att dina inköp blev till en belåtenhet :-)
Låter som att min vän är glad och har massor av energi igen ... stämmer det?
Ha det go-vännen min/ kram
Ps Du vet att jag också gillar hösten *ler*

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

2 september 2011 09:17

Haha....jo jag är allt mänsklig med allt vad detta innebär :) Här hemma råder som sagt någon form av kontrollerad kaos *S*
Jepp glad och hyfsat full med energi i alla fall :)Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards