Corinas Blogg

Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Corina - 23 juli 2011 13:37

Hur har världen blivit ? Allt våld som kryper allt närmare inpå. Vad är det vi lämnar över till våra barn ? Detta skrämmer mig ! För mig är det egentligen ointressant vilken extrem grupp eller extrem människa som ligger bakom. Oavsett är det en gärning som är så grym att man saknar ord. 


Nu över till något helt annat......


Igår kväll bänkade jag mig hos Maria på hennes altan. Servicen var på topp när jag kom, Maria mötte upp ute på altanden med ett fyllt glas rött. Blev en skön slapp kväll med prat och skratt, tack för trevligt sällskap !


Medan familjen åt sin middag satt jag med ett glas rött i hammocken och njöt av livet :)

                Familjens senaste tillskott, hunden Ronja. Numera ids hon knappt stiga upp och hälsa när man kommer :) Från början blev man utskälld.


                Familjen Selberg........en av familjerna Selberg :)


                          Detta är då nästa familj som heter Selberg ( saknas gör ju jag eftersom jag finns bakom kameran ). Blev lite extra foton på dottern......


      Och detta är då Edit Nilson.....min makes barnbarn således.


            Utsikten på kvällen från Marias altan. Inte helt fel, eller hur ? Och temperaturen igår var ju behaglig på kvällskvisten.


                Som avslutning några bilder från skulpturparken på Umedalen. Arbetar ju inom området så när vädret tillåter brukar jag ta en promenad på lunchen och ibland har jag kameran med mig. 


Ikväll blir det att grilla tillsammans med Kristina och Edit. Köttet ligger redan i marinad. Till detta får vi väl se vad det blir......hänger på vad Kristina gör för fynd i frysarna i Kassjö :)  


En hel del arbete återstår här hemma med att möblera i vardagsrummet. Nya soffor blir det ju som vi får tacka Britt för........lite andra saker också som kommer från Britt. Naturligtvis önskar man ju att man fått dessa saker av andra orsaker men nu är det ju som det är och jag är glad över dessa saker som vi fått......vi får minnas Britt med glädje och tacksamhet :)


Vi ses

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards