Corinas Blogg

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Corina - 12 juli 2011 16:05

jag blir stressad av stegräkning ?

Ganska enkelt egentligen. Vem som stegar och hur långt respektive stegar bryr jag mig inte om egentligen.

Men saken är den att är man i mitt läge, man har relativt stor övervikt som man verkligen vill ha bort, man älskar inte riktigt hur man ser ut är det lite jobbigt att bli påmind om de antal steg, som man inte kommer upp i varje dag......

Expertisen säger att si och så många steg ska man ta per dag för att få önskad effekt......och hur man än bär sig åt kommer man aldrig upp i dessa steg, det gör mig stressad och får mig att på något sätt att tappa lusten till allt vad träning heter.

På samma gång vet jag också att 30 minuters stavgång per dag ger minst lika bra effekt som de antal steg expertisen pratar om. 

Så från och med nu kommer jag att aldrig någonsin plocka fram min stegräknare, kommer inte att räkna ett enda steg utan jag väljer att stavgå cirka 30 minuter per dag istället. Kanske min stress över den viktnedgång jag jobbar med släpper på det sättet. Arbetar ju också med mental träning och meditation för att minska den stress jag känner.

Man är ju så funtad att man också har dåligt samvete över att man under en period fuskat å det gruvligaste och det stressar ju också och man reagerar med att ha taggarna utåt mot allt och alla.

Just nu är mitt humör och mitt självförtroende kört i botten........så är det bara och har jag lyckats reta någon så ber jag om ursäkt naturligtvis........man kan säga såhär, jag har mått bättre faktiskt !

Men så småning ska det väl bli som vanligt (hoppas jag), bara jag kommer igång med min träning som vanligt igen både stavandet och styrketräningen.


Vi ses

Av Corina - 12 juli 2011 06:24

Ja så var det morgon igen. Vaknade redan halv sex pga min kropp som inte riktigt vill vara med. Fast å andra sidan kom jag mig isäng hyfsat tidigt och då vaknar jag såklart tidigare också.


Gårdagens stavande har gett effekt.....så nog har jag fuskat alltid ! Axlarna påminner mig om sin existens.

Ikväll blir det en ny sväng med stavarna, hur ont jag än har.  Det som stör mig mest är väl egentligen mina fötter. Har utslag fortfarande, till och med under fötterna som skaver när jag går. Mycket irriterande, ska försöka tejpa idag när jag ger mig ut och se om det känns bättre.   

Igår släpade jag med mig kameran också men blev inga bilder så ikväll får kameran stanna hemma. Kanske tar jag en normal promenad under dagen med kameran istället.

Och som jag sa igår, när vågen åter startar sin nedgång blir det nytt objektiv, inte före det :) Så nu kan man ju hoppas på resultat för objektivet vill jag ju faktiskt ha ........


Ha nu en fortsatt trevlig dag så återkommer jag ikväll.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards