Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Söndag - arbetsdag igen

Av Corina - 29 maj 2011 09:02

Ny dag att ta tag i med andra ord. Nyfriserad och nyfiken ska jag iväg och arbeta en dag igen. Börjar kl 12 och slutar kl 20 denna dag som är Morsdag. Morsdag har jag själv inte brytt mig i. Tycker man ska bry sig alla dagar och inte bara en dag per år ! Många är det som tillbringar många ensamma dagar fram tills denna dagen då anhöriga med dåligt samvete dyker upp med en blombukett.

Jag vet att jag låter cynisk men jag vet också att jag har lite rätt också. Jag ser ju detta fenomen varje år ! Jag dömer ingen och jag drar inte alla över en kam, inte alls. Men många gamla mammor är det som varit helt utan besök hos oss under större delen av sin tid hos oss. Men på morsdag dyker det upp någon besökare som med dåligt samvete lämnar en bukett och kikar på den lilla damen och frågar hur det är (frågar oss då) och sedan är dom borta igen. Och nästa gång det dyker upp någon kan det vara när den lilla damen dött........

Nej jag vill ha det där lilla extra lite mera ofta, inte bara en dag per år. Den där lilla extra kramen som kommer spontant ! Och än så länge är jag lyckligt lottad :)


Ute är det grått och trist idag men vad gör det ? Man kan njuta i alla fall trotts dåligt väder :)

Väntar nu med spänning på min trisslott som jag vunnit tack vare Spanarens vänlighet att skicka in min dikt till Piteåtidningen.......Sån tur brukar jag aldrig ha, tack vännen !

Om jag lyckas skriva mera återstår att se.......ibland får man ju snilleblixtar :) Klurar ofta och ibland hamnar mina ord på papper också. Kan komma i bloggen med tiden :)


Nu får ni njuta vidare av denna dag, Morsdag !


Vi ses

Avslutar med två bilder som jag tycker passar till Morsdag.


 

 

 
 
Ruth

Ruth

29 maj 2011 10:20

Där har du fått till många sanningens ord som är 100 % slående, trist att det skall vara så.
Ha det gott vännen / kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

29 maj 2011 14:59

Hej
Många sanna ord som du skriver, Mors dag ska vara året runt. Stämmer det som du skriver och jag håller med dig. Hoppas att du har det riktigt bra idag när du jobbar. Hur har du det annars, Min gästbok är öppen som du vet vännen min.

Kramis

Många OMTÄNKSAMMA vänliga hälsningar från mig som bryr mig om andra medmänniskor

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
lillis

lillis

29 maj 2011 15:27

Så sant som du skriver, det märkte man när jag jobbade då kom dom som nästan aldrig hälsar på.
Så fina bilder du visar
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

29 maj 2011 22:01

Jo, det är ett konstigt fenomen detta som händer att t.ex anhöriga dyker bara upp, eller hör av sig, eller bryr sig vid specialla dagar som t.ex mors dag
som för att döva sitt dåliga samvete...
Det är ju så viktigt att bry sig om varandra i vardagen också
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

30 maj 2011 09:16

Jag fick ett sådant fint mejl av min vän igår. Hon vägrade ta emot morsdagspresenter för hon tänkte på alla som inte hade turen med att bli mor. Gillar dina sunda tankar! /kram
Ps Morsdag kan man ha året ;.)

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
mariafoto

mariafoto

30 maj 2011 09:57

Håller med dig.. Vi firar inte morsdagen normalt.. men i går så hade Sanna faktiskt gjort örhängen och ett halsband som jag fick från alla barnen.. När dom gör personliga presenter tycker jag det är jätteroligt.. Mycket bättre än om dom går och handlar något. Men Morsdag är det ju året om, precis som du skriver. Kramar

http://mariaselberg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards