Corinas Blogg

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Corina - 28 maj 2011 05:21

Så var mina tre lediga dagar slut och fort gick det !


Idag blir det att arbeta, 7-16 står det på schemat. Äter för tillfället frukost och ska sedan läsa tidningen på nätet innan jag ger mig av.


Nu är jag friserad och oj vad det känns bra :) Luggen behöver inte sättas upp längre för att jag ska se omvärlden :) Och övriga håret är inte risigt längre men fortfarande långt i alla fall.


Blev sen middag igår eftersom jag hade klipptid kl 16 och sedan skulle vi handla också och besöka vår vän som är sjuk.

Hon har nu fått flytta till Axlagården här i Umeå som är ett hospice. Mycket vackert läge och lugn trivsam miljö. Man blir liksom uttömd lite på ork efter ett besök på Axlagården. Satt en bra stund och pratade om lite av varje, Alma följde också med. Har fått kritik för att jag låter mina barn följa med på sjukbesöken men kan liksom inte riktigt förstå kritiken. Även dom vet ju hur sjuk hon är och vet att hon inte kommer att bli frisk. Och barnen har alltid älskat henne som en mormor ! Och jag pratar ofta med barnen om hennes sjukdom och vad den gör med henne. Varför ska inte barnen få besöka henne.....bara för att hon ska dö ? Man kan inte skona barnen från verkligheten men man kan framföra verkligheten på rätt sätt. Visst blir barnen också ledsna när någon nära dör, självklart. Men sköter man saken på rätt sätt är det inget som skadar dom på något vis. Döden är en del av livet, detta försöker jag framföra till mina barn på bästa sätt. Och jag tror att jag har lyckats riktigt bra.

Alma klarar detta utan problem. Viktor har lite svårare men jag tvingar honom inte till något. Han får själv bestämma om han vill besöka. Vill han inte slipper han, självklart ! Som igår, då ville han inte följa oss på sjukbesöket utan valde att stanna hemma, vi hälsade istället. 

Oj vad jag bubblar på såhär i svinottan :) Återkommer säkert i ämnet som ligger mig varmt om hjärtat hur konstigt det än kan verka.


Vi ses 

 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards