Corinas Blogg

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Corina - 18 maj 2011 14:55

   


Har suttit och laddat in gammal grafik till min externa hårddisk från cd-skivor jag brännt ner tidigare. Är lättare att få snabb tillgång från den externa :) Oj vilken härlig resa bland allt jag gjort i PSP det blev ! En del egna verk och en massa jag gjort via tutorials också. Så himla roligt. Hittade också en del alster från lite kurser jag gått för att lära mig. Ska försöka dela med mig lite nu och då från allt jag gjort, för det handlar om mängder ska jag tala om :) De jag visar idag är gjorda med tutorials som vägledning......


Vi ses 

Av Corina - 18 maj 2011 08:29

Ny dag att ta tag i. Solen lyser för fullt men det är inte molnfritt hos mig. Som vanligt blåser det en aning.

Tvätten avklardes redan igår. Har visserligen en del ren tvätt att vika men det kan vänta. Gör inget om det får hänga ett tag till :)

Har målat naglarna på morgonen, i en gräslig grön färg :) När det handlar om målade naglar har jag alltid varit extrem. Det ska synas ! Och nu har jag och dottern skaffat ett speciallack, Graffiti Nail Top heter det. Först målar man nageln med ett vanligt lack i valfri färg. Låter det torka i minst 4 minuter. Sedan tar man speciallacket, som också finns i olika färger. Speciallacket målar man ovanpå det vanliga och vips så krakelerar lacket :) Hur fränt som helst men kanske inte vackert, MEN det syns vilket jag gillar :) Måste skaffa fler färger :) Som sagt, just nu är mina naglar kräkgrönt krakelerade :)


Så till något helt annat, min omtalade träning. Har inte pratat om detta den senaste tiden. Gymträningen har legat stilla ett tag nu. Känner mig omotiverad att träna inomhus nu när vädret tillåter träning ute. Sedan har jag haft besvärligt i nacke och axlar, man ska inte kratta fotbollsplaner tydligen :) Men nu känns kroppen bättre igen och träningen är återupptagen. Lång tur på söndag kväll, paus måndag och lång stavtur igår kväll igen. Planerar en sväng ikväll också när dottern tränar fotboll. Då kan jag stava i elljusspåret i Tavelsjö medan jag väntar.

Min vikt har gått upp men stannat på 89-90 kg för tillfället. Jag hoppas nu på fortsatt nedåtgående igen. Har köpt Alli på apoteket som ska fungera bra enligt experterna i alla fall. Tror inte det skadar att testa. Det preparatet tillsammans med kostomläggning och motion ska ju fungera, vi får väl se :) Jag får se om det kan bli en gymtur i helgen eftersom jag jobbar delad tur på lördag och har fyra timmar att göra något vettigt av. Kan bli lite crosstraining.


Så till nästa grova synd ! Min rökning pratar jag då om. Och där har jag åter igen syndat......fy på mig ! Går i vågor detta med min rökning. Kan vara utan flera veckor.....ibland månader och så plötsligt blir jag bara sååååå vansinnigt sugen och kan inte låta bli. Då fungerar inte ens nikotinläkemedel, jag bara måste röka! Rent idiotiskt, eller hur ? Är just nu inne i en period där jag inte är speciellt sugen. Jag är rökningsperiodare tydligen.........


Försöker meditera så ofta jag kan. Det känner jag att jag mår bra av. Har min meditationsskiva som jag använder då. Lite avslappning också.


Det var lite uppdatering till det nya livet som jag försöker skapa mig såhär några år innan jag fyller 50 :) Innan 50 hoppas jag ha nått dit jag strävar, helst innan dess naturligtvis med tanke på att jag blir 47 denna sommar :)


Vi ses

Av Corina - 18 maj 2011 07:15

Camael


Camael, modets ärkeängel

i röd och grön rustning,

ger dig styrka att övervinna

dina rädslor och tvivel.


 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards