Corinas Blogg

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Corina - 7 maj 2011 16:21

http://corinasgalleri2011.corina.se/#173


Tog en riktig långpromenad för att ladda upp batterierna. Det behövdes verkligen måste jag säga. Och jag vet inget bättre än en promenad i skog och mark helt ensam med sina egna tankar samtidigt som man lyssnar på tystnaden. Kameran följer alltid med, man vet aldrig vad man får se. Inga djur korsade min stig men naturen har ju så mycket annat man kan fästa på bild. Jag hoppas ni ska tycka om någon av bilderna i alla fall.........


Vi ses

Av Corina - 7 maj 2011 08:39

En helt ny dag att göra något av är här. Ute lyser solen idag, blir nog en fin dag ser det ut som. Ska gå ut en sväng lite senare hade jag tänkt mig. Det kan jag behöva. En lång tur med kameran och bara mig själv för att tanka lite.....har varit mycket nu ett tag.


Har planerat middagen så älgköttet ligger på upptining redan. Någon form av gryta hade jag tänkt mig. Blir nog bra det tror jag.


Funderar lite över min nya bärbara dator och vilka progam jag kan tänkas behöva på den. Måste sovra lite så den inte fylls direkt av onödigt skit. Undrar om jag kanske kan behöva mitt program för foton kanske så jag kan redigera och sedan direkt flytta över till extern hårddisk.......och mitt nya program för släktforskning från disgen kanske jag måste ha......användbart när vi träffas i hembygdsföreningen. Tål att tänkas på med tanke på att den bärbara kommer att följa mig lite överallt.Däremot mina grafikprogram och programmen för att bygga hemsidor får nog ligga kvar på den stora datorn. Får använda den när jag jobbar med hemsidorna.

Inte klokt egentligen vad man har blivit beroende av en dator som fungerar utan krångel och går snabbt. Man har ju nästan sitt hela liv i denna burk ! Jag har det i alla fall. Både det privata och de föreningar jag deltar aktivt i, allt sköts via datorn numera.  Var ska det sluta ?

Barnen blir allt mera inriktade på detta media också. Skolan jobbar också mycket med datorer. Märks på barnen som verkligen i tidig ålder behärskar datorerna utan större problem. Att blogga när man är tio år är inga problem alls förutom stavningen ibland då. Märker det på Alma och hennes blogg Almisen.bloggplatsen.se . Visst stavar hon inte rätt alla gånger men hon lär sig hela tiden ! Det är roligt att se utvecklingen tycker jag. Att det sedan är jag som fixar med bakgrunder och loggor är en annan sak, det lär hon sig säkert också med tiden .......


Vi se  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards