Corinas Blogg

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Corina - 22 februari 2011 08:06

Arbetshelgen drog förbi och den har gått bara bra. Helgen avslutades med kurs heldag under gårdagen. Var aningen trött igår då jag inte fått sova ordentligt. Hade en förkyld dotter i sängen som sparkade på mig hela natten :) Men jag hankade mig fram hela dagen trotts allt.

Idag är jag ledig från arbetet men har ett lunchmöte idag för hembygdsföreningen. Så halva dagen försvinner till detta. Försöker hinna tvätta innan detta möte. Maskinen snurra för fullt. Ikväll har jag egentligen ett offentligt möte som jag borde vara på.....men jag känner att jag ska nog stanna hemma eftersom detta är min enda lediga dag denna veckan. Och dessutom ska maken bort på ett annat möte ikväll också. Skulle tro att barnen vill se sin mamma någon gång i alla fall, eller vad tror ni ?

**************************************************
**********************

Trotts att jag var lite trött igår efter kursen begav jag mig till gymmet igår när vi slutade kl 16. Hade tänkt enbart köra crosstrainern........körde 30 minuter på maskinen och var väl egentligen rätt slut efter detta :) Men jag gav mig trotts allt ikast med styrketräningen också sedan jag hämtat lite kraft och druckit vatten. Så det blev styrketräning också, 2x15 repetitioner på alla punkter som jag tränar. Sedan var jag totalt slut :) Men mådde fint måste jag säga. Kändes så himla bra att få köra igenom kroppen igen efter detta ofrivilliga träningsuppehåll. Så nu är jag igång igen ! Det var ett mycket effektivt program jag fått måste jag säg och mycket mera variation vilket gör det ännu roligare att köra......nu ska jag försöka få in tre pass per vecka, två styrka och ett kondition är meningen.

Och jag märkte igår att höften som jag har haft besvär med den senaste tiden utan träning värkte betydligt mindre efter träningen ! Och jag har sovit som en prinsessa dessutom. Hittar enbart fördelar med min träning vilket sporrar till att fortsätta.....och idag är jag mitt vanliga pigga jag igen, underbart att känna måste jag säga !


Vi ses ! 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards