Corinas Blogg

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Corina - 7 februari 2011 10:47

Att röra på sig är nödvändigt för att kroppen ska må bra och för att bli av med det där fettet.......jag har massor kvar :)

Men vi är ju alla olika eller hur ? Och ibland tar det verkligen emot, eller hur ?

Jag är inget undantag vill jag tala om. Jag är också väldigt lat periodvis. Vem är inte det ?

Att ta långa stavpromenader nu under vintern tilltalar mig inte ett dugg ! Snö snö och åter snö, så långt ögat kan nå och kallt ! Jag har inget emot vintern, den är vacker men jag kurar hellre inne denna tiden trotts allt. Man måste klä sig varmt och man blir allt utom smidig och då är det inte roligt att stavgå tycker jag i alla fall. Visst kan jag ta en och annan promenad då vädret visar sina bättre sidor men det blir ingen effektiv träning utan enbart nöje tillsammans med min kamera.

Träningen då undrar ni säkert, hur blir det då med den ? Ja ni, då får man försöka hitta ett annat sätt att träna som man tycker är roligt. För det ska vara roligt att träna ! Tycker man inte träningen är roligt blir det bara en enda lång plåga ! Man får tänka till lite. Vad tycker du är roligt ? För som sagt, träningen är viktig för ditt välbefinnande....inte bara för att få bort de där extra kilona. Man blir faktiskt piggare av träningen också :)

Om man trotts allt vill gå men inte vill ta steget till ett gym och om man har lite pengar över kan man ju skaffa en gåmaskin eller en crosstrainer.....då kan man träna hemma framför Tv:n till exempel. Jag har själv funderat i dessa banor men min plånbok är just nu lite tunn :) Och jag har ju xtravaganzas gym att ta till där alla har samma mål, att tappa lite övervikt.

Jag kan ju enbart gå till mig själv och vad jag tycker......ni som läser detta får ju själva ta hänsyn till er :)


När jag första gången insåg att jag skulle bli tvungen att träna på gym höll jag faktiskt på att backa ur :) Såg alla de där supertränade människorna stå och slita i maskinerna med svällande muskler :) Men jag bet ihop och infann mig till den där dagen då jag skulle få prova och få ett eget program för hela kroppen.

För att korta ner det hela så har jag fått ändra min inställning till det där med att slita i maskinerna :)

För mig har styrketräningen blivit ett roligt sätt att träna min kropp ! Och jag känner resultatet redan nu. Jag har blivit starkare och smidigare. Naturligtvis har vägen inte varit spikrak :) Min motivation har legat låg vissa perioder. Men så har det fått vara. Målet har varit 2 - 3 pass per vecka men vissa veckor har det bara blivit ett pass......jag har helt enkelt inte hittat motivationen. Då har jag tagit till mental träning istället och min motivation har återvänt. Jag har ju ett mål att nå , ett lättare friskare liv ! Jag vill ju kunna spela brännboll tillsammans med barnen ! Jag vill ju komma i de där skitsnygga jeansen jag har liggande ! Man får helt enkelt komma underfund med vad man vill uppnå, varför man gör detta ! Och man måste bestämma sig för att detta ska jag göra inte säga att jag vill göra detta. JAG SKA GÖRA DETTA !  


Nu ser jag fram emot våren, att snön och kylan viker undan. Då ska jag trolla fram mina stavar igen och börja stavgå ordentligt ! Tills dess sliter jag med styrketräningen och crosstrainern. Med siktet inställt på mitt nya lätta liv kämpar jag vidare på gymmet !


Vågen visar nu 88,9 kg.........


Vi ses !

Av Corina - 7 februari 2011 09:24

Efter en mycket bra arbetshelg är jag ledig denna dagen. Som vanligt snurrar tvättmaskinen för fullt. Har redan hängt första svängen tvättade kläder och snart är den andra maskinen färdig.


Att få liv i mitt PSP var verkligen härligt. Men betyder också lite extra arbete med att lägga in sånt jag inte kunnat göra på väldigt länge. Och det är ju massor ! Har nu laddat in en massa nya masker.......är kuliga effekter på både bakgrunder och loggor :)  Nya penslar har jag också lagt till sedan programmet piggnat på sig. Nu ska jag se om jag hittar fler trevliga tuber också.......sååå spännande vad jag ska hitta på igen ....:) Man blir som barn på nytt !


Så grunnar jag på nytt inlägg i kategorin mitt lättare liv.......återkommer troligen senare idag för nytt inlägg. Kan väl säga att det går åt rätt håll i alla fall :)


Vi ses !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards