Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2010

Fredag

Av Corina - 15 oktober 2010 08:38

Jepp så är det......redan fredag. Jag är ledig idag och hela helgen. Som vanligt är helgen uppbokad. Imorgon jagar maken och kl 13.30 ska jag vara med barnen på församlingsgården. Och på söndag är det ett arrangemang på bygdegården som jag ska vara med på.


  


Han kommer hem stolt och håller upp ett föremål för att visa sin fru. -'Titta vad jag har stulit,' säger han stolt. 'Jag tog den utmed vägen..'

Frun tittar på honom och svarar syrligt...

-'Ställ inte den i sovrummet bara.'
...

-'Varför inte då?' undrar mannen trumpet. -

'Jo, det är polisens fartkamera, och den tar bilder när det går för fort...

 

  

 

Idag  ska barnen hämtas på skolan och sedan bär det av ner till stora staden för skoinköp. Inte klokt vad barnen kan växa under en sommar ! Sonen måste få ny vinterjacka också och borde också behöva täckbyxor men jag tror byxorna får vänta tills barnbidraget den 20/10. Plånboken är ju inte obegränsad.

 

Carpe Diem

 
 
Ruth

Ruth

15 oktober 2010 09:17

Måttliga er som har fått snöflingor från ovan, hoppas det snart kommer hit också. I natt -4* så blommorna är finito ute. Du är så duktig som stavar och tränar, det blir en mani och det är bra, vet att du klarar dina mål. Historien var bra hahaha..
Ha en fin dag !
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Corina

16 oktober 2010 11:43

Härligt med lite snö faktiskt även den oftast inte får ligga kvar så här i starten. Men än ligger lite kvar i alla fall. Klart jag ska klara mina mål med all den peppning jag får här på bloggen, tack vännen ditt stöd känns underbart !

 
Astrid

Astrid

15 oktober 2010 12:29

När fartkameror kanske man ska akta sig för
Ha en trevli helg ser att du är uppbokad som vanligt

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
lillis

lillis

15 oktober 2010 12:51

Så skönt för dig att vara ledig hela helgen
Ha en bra och skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

15 oktober 2010 16:08

Önskar dig en fin och lugn helg!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

16 oktober 2010 09:46

Ha ha ha, den var bra.
Det är dyrt med vinterkläder mm och som sagt. Plånbokens innehåll är ju inte obegränsat för de flesta av oss.
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards