Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Onsdag

Av Corina - 13 oktober 2010 20:30

Redan mitt i veckan. Tiden rusar fram när man har roligt heter det ju, eller hur ?


Tog en träningsfri dag idag. Har ju tränat både måndag och tisdag. Men imorgon blir det att röra på fläsket igen :) Stavarna har blivit mina bästa vänner faktiskt. Känns så lätt när jag går med stavarna.


Ikväll har jag följt dottern på hennes dansträning och lämnade gubben nere i stan. Han skulle ut och äta med gamla kollegor. Får se om han tar bussen hem eller om jag får åka ner och hämta honom senare ikväll.


Ingen viktträff denna veckan utan den blir nästa vecka. Nu ett tag framöver har vi träffarna var fjortonde dag istället för varje vecka. Man saknar faktiskt träffarna......


Inom demensvården stormar det ordentligt nu, även hos oss. Får se vart det kan leda det som sker just nu.

På min blogg http://blogg.vk.se/liteavvarjebloggen bloggar jag om lite olika saker, bland annat demensvården och min vikt och annat också naturligtvis. Och på http://vk.se finns idag en liten artikel om inlåsningen av våra dementa. Som vanligt finns en del fel i artikeln och det stör mig faktiskt att denna kvinna inte håller reda på fakta trotts att hennes pappa bor på en av våra avdelningar.


Cape Diem

 
 
Astrid

Astrid

13 oktober 2010 21:36

Oj så fint du har gjort
Så vackert foto på fjällen
Jag går också med stavar. Jag har ju krokig rygg och stavaran gör att jag kan hålla upp ryggne på ett annat sätt
Det är det lilla som skiljer för att det inte ska göra jättont i ljumsken
Ja ytterdörren måste väl i alla fall vara låst annars måste det ju sitta någon där hela tiden
Min granne Elisabeth Zwills som var på tv före valet har berättat en del hur det är
Hon var samtidigt med kvinnan som gråtande berättade, henne har jag glömt namnet på

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
Camilla "Lillagul"

Camilla "Lillagul"

13 oktober 2010 21:48

Tjingeling !
Var ett tag sedan som jag vatr inom här och håller med Astrid om att du gjort det himla höstfint här :)

http://camillalillagul.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards